Bussien kunto

Aika mielenkiintoinen käsitys monilla siitä kuinka helposti vaikka Helsingissä saa poliisin hätiin. Kokeilkaa vaikka perjantai-iltana soitella että juoppo ottaa huikkaa ja kellottakaa kauanko menee... Vihje: alle tunnissa ei tapahdu mitään.

Ja jos jokainen joka vaikka perjantaina ottaa bussissa huikkaa pitää poistaa niin eihän sitä dösää ehdi ajaa ollenkaan. Toki hänellä joka tätä vaati ei ole kauheasti vielä elämänkokemusta.
 
Aika mielenkiintoinen käsitys monilla siitä kuinka helposti vaikka Helsingissä saa poliisin hätiin. Kokeilkaa vaikka perjantai-iltana soitella että juoppo ottaa huikkaa ja kellottakaa kauanko menee... Vihje: alle tunnissa ei tapahdu mitään.

Ja jos jokainen joka vaikka perjantaina ottaa bussissa huikkaa pitää poistaa niin eihän sitä dösää ehdi ajaa ollenkaan. Toki hänellä joka tätä vaati ei ole kauheasti vielä elämänkokemusta.

+1 Jännä jos odotetaan että poliisi saapuu poistamaan vähän kaljaa hörppivän ihmisen bussista heti, kun poliisi ei saavu tuhotöitä tekeviä teinejäkään nappaamaan kiinni (teinejä jotka yrittävät toisen parvekkeelle kiivetä ja heittelevät kivillä) kuin vasta puolentoistatunnin päästä jolloin tilanne on jo ohi... Näin se vain on, ei poliisi joka paikkaan veny, eikä ne tule niin nopeasti kun kuvittelisi. Junaliikenteessä on eri, siellä saadaan vartijat kuitenkin suhtkoht nopeesti paikalle (nopeammin kuin poliisit), mutta siinäkin kannattaa miettiä, viivstyttääkö parhaimmillaa monen sadan matkustajan matkaa pikku jutulla (rauhassa juova)..

Taitaa mennä jo oman aiheen puolella keskustelu :lol:
 
Menin tuossa h69:llä autolla HelB 401.. Voi että kun moottori piti ihan järjetöntä meteliä, ihan kuoleman partaalla oleva auto.. Nitisi ja natisi joka paikasta, luukkuja lepatti jne.. Hyh että vihaan noita Ikarus E94F:ä..

(ja ei, tämän tarkoitus ei ole haukkua HelBiä, vaan yleisesti Ikarus E94F -mallia, on sitten minkä tahansa liikennöitsijän auto kyseessä)
 
Hyh että vihaan noita Ikarus E94F:ä..

Niin ja yhtään parempaa sanaa ei voi sanoa edellisestä mallista E94:sestakaan, tässä näkee miten laatua nämä ovat kun laiska hajoaa jo lähtölaituriin:

 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Niin ja yhtään parempaa sanaa ei voi sanoa edellisestä mallista E94:sestakaan, tässä näkee miten laatua nämä ovat kun laiska hajoaa jo lähtölaituriin:

No tuo kulkupuolihan ei välttämättä ole koritehtaan vika, todennäköisimmin alustan aiheuttamaa :lol: Kyllä tuo "faceliftin" edeltäjä on huomattavasti parempi kaikin puolin ainakin minun mielestäni(riippumatta siitä onko Volvo vai Scania). Tosin faceliftiä ei Volvona ainakaan meillä Helbillä edes ole.. :D (eikä tarttis olla Scanianakaan)
 
Uudempi tai vanhempi, niin ennemmin sellainen kun joku terraariohökötys :)

Ps. Palomaa, tuossa 114:ssä loppui eilen vain sähkö, ja vain yksi sivu jäi ajamatta :) Autot tykkää kun niillä ajetaan, ja 114:llä on porot nokassa seisonnan takia :D
 
No tuo kulkupuolihan ei välttämättä ole koritehtaan vika, todennäköisimmin alustan aiheuttamaa :lol: Kyllä tuo "faceliftin" edeltäjä on huomattavasti parempi kaikin puolin ainakin minun mielestäni(riippumatta siitä onko Volvo vai Scania). Tosin faceliftiä ei Volvona ainakaan meillä Helbillä edes ole.. :D (eikä tarttis olla Scanianakaan)

Onko E94F:ää Volvona edes valmistettu?
 
Ai, tämä ulkomaalainen kuljettaja jotain mutisi että; moottorivika moottorivika.. :D

Eikös se mene moottorivian piikkiin, jos ei käynnisty ;) :lol:
Näillä autoilla on muutenkin asiat terveellä pohjalla "poistuva auto, ei katsasteta eikä korjata" *tykkään* :|
 
Eikös se mene moottorivian piikkiin, jos ei käynnisty ;) :lol:
Näillä autoilla on muutenkin asiat terveellä pohjalla "poistuva auto, ei katsasteta eikä korjata" *tykkään* :|

Ei ainakaan Veolian Ikaruksissa pahemmin valittamista ole, ei vanhemmissa eikä uudemmissakaan:)
 
Olipahan jo saatu jostain Nobinan uusista Volvoista vasemmanpuoleinen tanko perällä siihen kuntoon, että se näytti olevan enää vain hieman katossa kiinni alaosan heiluessa omia aikojaan. En valitettavasti painanut auton numeroa mieleen. Se ajeli pari päivää sitten Pitäjänmäen läpi kulkevilla seutulinjoilla.
 
Nuo Nobinan Ikarukset ovat kyllä järkyttävässä kunnossa joka ikinen, lattiat halkeilee ja osasta puuttuu isoja paloja muovimatosta, kori nitisee ja natisee ja varsinkin talvisin epätasaisella polanteisella tiellä meinaa matkustamossa lirahtaa hätäp***a kalsariin ja tuntuu että koko kori leviää. Siksi olenkin suunnattoman tyytyväinen siihen, että noiden romulootien tilalla ajelevat nyt uudenkarheat VDL:t. Uskomatonta, että neljä vuotta vanhemmat City ällätkin ovat huomattavasti mukavempia matkustaa, kuin nuo 2002 Ikarukset...
 
Nuo Nobinan Ikarukset ovat kyllä järkyttävässä kunnossa joka ikinen, lattiat halkeilee ja osasta puuttuu isoja paloja muovimatosta, kori nitisee ja natisee ja varsinkin talvisin epätasaisella polanteisella tiellä meinaa matkustamossa lirahtaa hätäp***a kalsariin ja tuntuu että koko kori leviää.
Eikö HSL voi tehdä asialle mitään, esimerkiksi määrätä sanktioita? Liikenteenhoito tuskin on odotetulla tasolla. Lisäksi kohta talven tullen voitaneen jo puhua liikenneturvallisuuden vaarantamisesta jos renkaat eivät pidä...
 
Viimeksi muokattu:
Uskomatonta, että neljä vuotta vanhemmat City ällätkin ovat huomattavasti mukavempia matkustaa, kuin nuo 2002 Ikarukset...

Eikai se Ikaruksen vika ole jos Scania ei osaa tehdä pehmeästi kulkevaa alustaa :p Kyllä samalla Volvon alustalla, kuin millä city l:t ovat, myös Ikarukset kulkevat nätisti. :) Juuri yksi päivä muisteltiin varikolla lämmöllä vanhaa itämeren helmeä (eli h15A:n vakkaripeli nf 192:a)
Surkeaa on juurikin tuo ylläpidon taso että kursitaan popniiteillä ja turkkipellinpaloilla autoja kasaan jos jotain hajoaa. Helbin ja Veolian ja jopa Westendin Ikarukset ovat aivan kuin eri planeetalta kun ovat pidetty kunnossa tai kunnostettu

p.s jos haluaa tutustua huippuhyvään Nobina ikarukseen, kannattaa käydä katsomassa 158/160:lla nf 141:n. se on harvinaista herkkua :D
 
Takaisin
Ylös