Bussien kunto

p.s jos haluaa tutustua huippuhyvään Nobina ikarukseen, kannattaa käydä katsomassa 158/160:lla nf 141:n. se on harvinaista herkkua :D

Mun on pakko sanoa tähän että olet oikeassa, 141 on ehkä yksi niistä Ikaruksista joka on oikeasti hyvässä kunnossa.
Mutta silti en pidä yhtään, mutta jos on pakko valita meneekö Veolian Ikaruksella vai tolla niin kyllä matkustan mielummin 141:sellä. :lol:
 
Tänään linjalla s324 olleen NOF 854:n (uudenkarhea Citea) etuovi ei toiminut. Liekö talvi vai jokin ihan muu syy?
 
Käytettiinkö sisään menemiseen ja poistumiseen keskiovia? :lol:

Kyllähän se avorahastukseksi meni :-D
Eräällä pysäkillä matkustajat eivät ymmärtäneet kuskin osoittelua keskioville niin sanoin keskiovesta heille että täältä sisään.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikka asia ei ihan näin yksioikoinen ole, niin eikös kyseinen yritys jolla on paljon vanhoja busseja ajossa ole onnistunut hyvin suunnittelussaan. Jos sopimuksiin saa ajoon vanhoja jo maksettuja busseja niin eikös se ole vaan hyvä yrityksen kannalta. Liikennöitsijöiden kannalta on tosin tainnut unohtua se, että bussilla voi ajaa HSL-alueella 16 vuotta, kun Ikaruksia on mennyt poistoon jo noin kymmenen vuoden iässä toisin kuin Carrukset jotka ajetaan aina 16:sta vuoden ikään asti.
 
Liikennöitsijöiden kannalta on tosin tainnut unohtua se, että bussilla voi ajaa HSL-alueella 16 vuotta, kun Ikaruksia on mennyt poistoon jo noin kymmenen vuoden iässä toisin kuin Carrukset jotka ajetaan aina 16:sta vuoden ikään asti.

Jokuhan voisi tietty väittää että ikarukset eivät vaan kestä, joka osittain onkin totta, ikarus vaatii enemmän kuin carrus. En silti sano, että esim. omalla työnantajallani olisi carruksetkaan yhtään sen hehkeämpiä kuin ikarukset :( myös uudemmista 8700le:stä huomaa, että 10v ikäisenä autot on "lopussa" eikä niillä ole aikomustakaan olla juuri pidempään liikenteessä.

Hyvin huolehdittuja ikaruksia ovat 14vuotiaat helb 9857 ja 9862, kyllä niillä kelpaa :D
 
Kyllä jotkut City ällät ovat aika pahassa kunnossa. Eilen näin esim. Nobinan auton #400, mikä oli ainakin ulkoapäin aika kuppaisen oloinen. Auto on siis mallia -03, eli sillä ois vielä seitsemän pitkää vuotta ajoja edessä...
 
Kyllä jotkut City ällät ovat aika pahassa kunnossa. Eilen näin esim. Nobinan auton #400, mikä oli ainakin ulkoapäin aika kuppaisen oloinen. Auto on siis mallia -03, eli sillä ois vielä seitsemän pitkää vuotta ajoja edessä...

Tarkoitin nimenomaan City L:iä, jotka ovat valmistettu Suomessa ja niissä lukee mallikilvessä myös Carrus. Esim. tuo mainitsemasi auto on valmistettu Puolassa ja on epäonnistunut malli. Hyviä vanhoja Carruksia ovat esim. VT:t 136, 152-187 ja 361-385 joitten valmistusvuosi on 1997-2001 välillä ja ovat oikeastaan kaikki hyvässä kunnossa. Toki VT:lta löytyy hyväkuntoisia Ikaruksia, mutta ne ovat poikkeuksetta käyneet Virossa kunnostuksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Tarkoitin nimenomaan City L:iä, jotka ovat valmistettu Suomessa ja niissä lukee mallikilvessä myös Carrus. Esim. tuo mainitsemasi auto on valmistettu Puolassa ja on epäonnistunut malli.

Mielestäni Puolassa valmistetut Volvot on yhtä hyviä koriltaan kuin Vantaan Carruksetkin. Vantaalaisethan ne Puolalaisia opetti tekemään busseja :p Se ensimmäisen sukupolven B7R(LE) alustan moottori on vain täysi susi :( 8700LE:ssä mielestäni Puolalaiset ovat vähemmän nitisevää mallia kuin Tampereella tehdyt kaimat.

Menneellä viikolla ajoin kolmena päivänä viidellä eri Carrus City L autolla vuosilta 99-00 ja yksi näistä olisi joutanut suorinta tietä naulatehtaaseen toivottoman huonon kuntonsa takia, mutta yksi niistä oli teknisesti ja sisätiloiltaan niin hyvässä kunnossa, että toivotan sille vielä pitkää ikää :) Päällepäin kaikki muistuttivat perunasäkkejä hikilaseineen :(
 
Tarkoitin nimenomaan City L:iä, jotka ovat valmistettu Suomessa ja niissä lukee mallikilvessä myös Carrus. Esim. tuo mainitsemasi auto on valmistettu Puolassa ja on epäonnistunut malli. Hyviä vanhoja Carruksia ovat esim. VT:t 136, 152-187 ja 361-385 joitten valmistusvuosi on 1997-2001 välillä ja ovat oikeastaan kaikki hyvässä kunnossa..
Taitaapi näistä luetelluista autoista ainakin #136, #361, #362, #363, #364, #365, #366, #367, #368, #369, #370 ja #371 olla Puolassa valmistettu, ilmeisesti myös #375, #376 ja #377, joille en ole ainakaan vielä löytänyt vastaavuutta Wiiman tuotannosta.
 
Taitaapi näistä luetelluista autoista ainakin #136, #361, #362, #363, #364, #365, #366, #367, #368, #369, #370 ja #371 olla Puolassa valmistettu, ilmeisesti myös #375, #376 ja #377, joille en ole ainakaan vielä löytänyt vastaavuutta Wiiman tuotannosta.
Teliautoista saattoi muuten jokunen saada korinsa Kiitokorinkin pajalla. 1990-luvun loppupuolella toimittiin noin isompien tilausten kohdalla. Jonkin tilauserän autoja koritettiin peräti kolmella tehtaalla: Vantaa, Kausala (Kiitokori) ja Puola.
 
Takaisin
Ylös