- Liittynyt
- 1 Maaliskuu 2013
- Viestit
- 37
Oiotaanpas vähän.
8700:ssa ja sen seuraajamalleissa kattokanavien puhallus taukoaa ovien mennessä kiinni, jotta matkustamoon ei muodostu ylipainetta. Tässä Volvo ajatellut, että matkustaja ei halua tuntea korvisssaan pamahdusta joka kerta ovien mennessä kiinni. Kylmän tuleminen, ilmastoinnin kompressorin pyöriminen ei lakkaa sen ollessa moottorin apulaite. Kuitenkin loppujen lopuksi harvassa 8700 on edes ilmastointia ollutkaan. Lisäksi jos Volvossa edes yksi matkustamon kattopuhaltimista vikaantuu on koko järjestelmä monesti pois pelistä.
Scaloissa sen sijaan hyvin yleisesti kaikissa '10 valmistetuista eteenpäin on jäähdytysilmastointi. Scalojen, VDL:lien sekä monen muun Cummins johdannaismoottorien ilmastointi toimii moottorinapulaitteena hihnavälityksellä. Näissä sitten on hyvin yleistä kompressorin laakeroinnin tullessa tiensä päähän, että hihna vain irroitetaan sen sijaan, että koko laitteisto korjattaisiin.
B7R Deutz moottoreissa ilmastoinnin voima otetaan moottorilta kardaanilla joten edellä mainittua havainnointia vaikempi toteuttaa.
8700:ssa ja sen seuraajamalleissa kattokanavien puhallus taukoaa ovien mennessä kiinni, jotta matkustamoon ei muodostu ylipainetta. Tässä Volvo ajatellut, että matkustaja ei halua tuntea korvisssaan pamahdusta joka kerta ovien mennessä kiinni. Kylmän tuleminen, ilmastoinnin kompressorin pyöriminen ei lakkaa sen ollessa moottorin apulaite. Kuitenkin loppujen lopuksi harvassa 8700 on edes ilmastointia ollutkaan. Lisäksi jos Volvossa edes yksi matkustamon kattopuhaltimista vikaantuu on koko järjestelmä monesti pois pelistä.
Scaloissa sen sijaan hyvin yleisesti kaikissa '10 valmistetuista eteenpäin on jäähdytysilmastointi. Scalojen, VDL:lien sekä monen muun Cummins johdannaismoottorien ilmastointi toimii moottorinapulaitteena hihnavälityksellä. Näissä sitten on hyvin yleistä kompressorin laakeroinnin tullessa tiensä päähän, että hihna vain irroitetaan sen sijaan, että koko laitteisto korjattaisiin.
B7R Deutz moottoreissa ilmastoinnin voima otetaan moottorilta kardaanilla joten edellä mainittua havainnointia vaikempi toteuttaa.