Varmaan valmistajien välisiä laatueroja on, mutta uskon että enemmän vaikutusta on jutussa mainitulla huoltojen laiminlyönnillä liikennöitsijöiden toimesta.
Jyväskylässä, jossa nykyisin vaikutan, oli Länsilinjoilla pelkkiä Volvoja, uudempia ja vanhoja. Niissä usein etupenkillä matkustaessa näki keltaisia vikavaloja (ei sentään punaisia), ja yhdessä autossa tosiaan nuo vikavalot oli teipattu piiloon. Muutenkin olivat aika surullisessa kunnossa.
Kun taas Koiviston auton VDL:issä, Kabuseissa ja Scanioissa en vikavaloja ole juurikaan nähnyt, enkä myöskään Mennään Bussilla Oy:n Scanioissa. Ilmastoinnin huollot Koivisto täällä selvästi laiminlyö, mutta muuten VDL:tkin vaikuttavat useimmiten olevan säädyllisessä kunnossa ainakin matkustajan näkökulmasta ikäänsä ja ajokilometreihinsä nähden.
HSL-alueelta omat havainnot viime vuosilta on rajallisia, mutta täällä ainakin tosiaan tuntuu liikennöitsijä merkitsevän paljon enemmän kuin bussin merkki.