- Liittynyt
- 5 Helmikuu 2020
- Viestit
- 277
1508 on myös erittäin paha sellainen.KAH #1506 (OmniExpress) pitää Tuusulanväylällä niin kauheeta meteli/tärinää jopa airpodsien läpi että en usko että on enää kauaa ajossa.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
1508 on myös erittäin paha sellainen.KAH #1506 (OmniExpress) pitää Tuusulanväylällä niin kauheeta meteli/tärinää jopa airpodsien läpi että en usko että on enää kauaa ajossa.
Tähän on pakko todeta, että volvossa aika harva mittariston keltaisista merkkivaloista tarkoittaa varsinaisesti mitään vikaa. Stop-valo on keltainen, keltainen merkkivalo näkyy myös jos autoon on asennettu ajopiirturi eikä sitä käytetä. Keltaisia on myös peilien lämmityksen, niiauksen ja telinkevennyksen merkkivalot. Keltainen "check" loistaa mittaristossa myös jos tietokoneella on jotain turhanpäiväistä kerrottavaa kuljettajalle. Keltainen "jäätelötuutti", jonka yli menee renkaanjäljet kertoo regeneroinnin olevan käynnissä. Volvot on suunniteltu niin, että kuljettajaa häiritään turhilla varoituksilla niin paljon ettei kukaan edes reagoi kun jotain on oikeasti pielessä. Suosikkini on "pysäytä varovasti! ei tietoja". Joitain kuljettajia valot häiritsee ja teippaavat niitä piiloon. Korjaamolla on muut keinot sammuttaa ne.Jyväskylässä, jossa nykyisin vaikutan, oli Länsilinjoilla pelkkiä Volvoja, uudempia ja vanhoja. Niissä usein etupenkillä matkustaessa näki keltaisia vikavaloja (ei sentään punaisia), ja yhdessä autossa tosiaan nuo vikavalot oli teipattu piiloon. Muutenkin olivat aika surullisessa kunnossa.
Eivät ne pelkät 15xx metelöi vaan myös 18xx ja 19xx päästää hirveetä meteliä. Ainoat hyvät tuntuu olevan 13xx numeroiset bussit jotka ovat ikäisekseen yllättävän tasaisia. Mistä tuo meteli jothuu niin siihen en ole saanut ikinä vastausta. Ehkäpä on kyse moottorin kiinnikkeiden löystymisestäTaitaa lähes joka toinen KAH #15xx runko Omneista pitää hirveetä melu tärinää etenkin suurissa nopeuksissa.. Nytkin #1514 kuulostaa siltä kuin voisi jo tänään heittää romuriviin.
Saman olen havainnut. Muistan esimerkiksi erään 18XX runko-Scanian joka piti niin kovaa meteliä että kuului varmaan 200m päähän. Ei edes ollut regeneroinnista tms kyse.Eivät ne pelkät 15xx metelöi vaan myös 18xx ja 19xx päästää hirveetä meteliä. Ainoat hyvät tuntuu olevan 13xx numeroiset bussit jotka ovat ikäisekseen yllättävän tasaisia. Mistä tuo meteli jothuu niin siihen en ole saanut ikinä vastausta. Ehkäpä on kyse moottorin kiinnikkeiden löystymisestä
Ettei sattunut olemaan manuaaleilla? Kaikkia manuaaleja ei ole ohjelmoitu noihin ex-runkoautojen monivärikilpiin oikein, joten välillä numero siirtyy osaksi tekstikenttää oranssille alueelle.Tervehdys arvon kolleegat. Tänään oli KAH 1508 kannelmäen kohdalla kehä 1: llä ajantasauspysäkillä. Auton etulinjakilpi on ilmeisesti rikkoutunut, koska siinä näkyy ainoastaan oranssiteksti. Linjanumeropaikka on pimeänä.
Savuttamisen kun mainitsit, taisi olla regenerointi päällä. VDL:t savuttaa niinkuin höyryveturit silloin.Huomasin matkatessani tänään NF 1170 melko voimakkaasti pistävän polttoaineen/moottoriöljyn hajun matkustamossa ja kyydistä poistuessani huomasin bussin savuttavan normaalia enemmän.
(Muuten oikein siisti yksilö, kyseessä siis VDL LLE-127/255 vuosimallia 2019.)
Juu niin muuten voi ollakin!Savuttamisen kun mainitsit, taisi olla regenerointi päällä. VDL:t savuttaa niinkuin höyryveturit silloin.
Kokemusta tuon vuosikerran Scanioista. Liikkeelle kun lähtee kaasu pohjassa niin hetkeen ei tapahdu mitään, kierrokset vain laskevat ja sitten kierrokset nousevat ja pakoputkesta pölläyttää mustat savut. Nämä autot ovat olleet ihan hyvin kulkevia mutta tuo viive lähdössä on jäänyt mieleen. Kardaanin jyrinöitä olen myös päässyt kuulemaan ja ne ovat pitäneet ääntä noin 80 km/h paikkeilla. Tuo kardaanin jyrinä on kohdallani yksittäistapaus ja matkan aikana tuli matkustaja siitä minulle kertomaan, ilmeisesti oli varikon korjaamon asentaja? Itseä ei haittaa mitkään jyrinät, paukkeet, tärinät, räjähdykset ja muut sivuseikat. Tärkeää on että tuulilasi on kunnossa ja pyyhkijän sulat! Tuulilasi on se näyttöruutu mistä me kuskit yritetään nähdä läpi. Kokemusta on loppuun käytetyistä sulista kotka voivat pyyhkiä hyvin vain toiseen suuntaan ja toiseen suuntaan lasista näkee pelkkää sumua. Tässä se turvallisuus on vaarassa, ei siinä kuuluko jyrinää, pauketta tai onko outo haju.Tänään 11.8 KAH 1324 linjalla 600 aivan karmeassa kunnnossa. Bussi meinaa aina hyytyä eli kone sammua kun lähtee liikkeelle, gardaani akseli kuulostaa hinkkaavan kiinni ja päästä hirveetä huutoa, sekä mutkassa koko dösä tärisee siten kuin rengas hinkkaisi runkoa vasten. Toinen etulamppu myös pimeänä ja sisällä haisi kärähtäneelle. Ylipäätään koko tunnelma oli sellainen, että milloin jotain hajoaa tai kone sammuu lopullisesti. Mites scala ressukka tähän kuntoon on päästetty? Ei kai poistoon lähdössä kohta?
Tässä se turvallisuus on vaarassa, ei siinä kuuluko jyrinää, pauketta tai onko outo haju.
Niin että et reagoi mitenkään jos autosta alkaa kuulumaan jotain ylimääräistä ääntä tai poikkeavaa hajua esim. jarruista? Melkoista välinpitämättömyyttä jolla voi olla pahimmillaan vakavat seuraukset kuten tulipalo tai tieltä suistuminen.Itseä ei haittaa mitkään jyrinät, paukkeet, tärinät, räjähdykset ja muut sivuseikat.
Ne on kirjaimellisesti lahoamassa käsiin, hirveitä romuja.Nuo bydi haitarit tuntuu välillä sellasilta leluilta. Joka kerta kun olen ollut sellaisessa niin jotain on ollut rempallaan. Eivätkä ne edes vahoja ole.