Bussien kunto

NF 1068:sta oli ilmeisesti paukahtanut moottorin päähihna (syyläri/laturi) kesken linjan 345 klo 10:56 lähdön kohti Rinnekotia, ainakin näin kuulin kuljettajan kertovan kollegalleen, kun Vapaalassa vaihtui kuski. Olin itse menossa puolen päivän jälkeen stadin suuntaan samalla linjalla ja pysäkille ajoi NF 998 noin 10 minuuttia myöhässä.
 
ke28.2.

KAH 1809 Istunpäällisiä revitty irti ilmeisen ilkivaltaisesti muutamasta penkistä, yksi lojui lattialla takasillalla, muut eri penkeillä.
 
Olis mielenkiintoista.. no ei kyllä oikeasti olis vähääkään, mut tarinan kannalta olis mielenkiintoista tutkia varikoiden parkkialueilla että kuinka monen kuljettajan autosta on revitty vaikkapa lämmönsäätönupikat pois. Ja sit kysellä syitä.
Nämä vandaalit tuskin rikkovat omaa omaisuuttaan mutta lievästi mielenvikaisina rikkovat muiden omaisuutta. Bussinkuljettajan työ voi olla stressaavaa ja pinna palaa. Sitten kynsitään niitä pikku kuminappuloita pois. Ennenvanhaan bussinkuljettajan työ oli vaativampaa kun piti olla pahvilippuja riittävästi ja koko ajan piti tilittää ja ostaa lisää lippuja. Oli vain se Almex ja se oli kestävää laatua! Näitä ei kukaan kuljettaja rikkonut. Onneksi enää ei ole lipunmyyntiä lainkaan! Nykyään kuljettajan työ on helpompaa kuin ennen. Sovitaanko niin että kukaan ei vahingoita työantajansa omaisuutta ja ollaan tyytyväisiä mitä saadaan vastineeksi työstämme eli palkkaa!
 
11.3

PL 258 oli hajonnut Haukilahdensolmulle linjalla 147N
 

Liitetiedostot

  • IMG-20250311-WA0000.jpeg
    IMG-20250311-WA0000.jpeg
    131.7 KB · Lukukerrat: 24
  • IMG-20250311-WA0002.jpeg
    IMG-20250311-WA0002.jpeg
    119.3 KB · Lukukerrat: 23
Takaisin
Ylös