Nyt kun Turku on ottanut tyylikkään värityksen busseihin ja vaatinut uutta kalustoa liikenteeseen, ei bussien nököttäminen kauppatorin ympärillä ole enää lainkaan niin ikävää kuin ennen. Ei siis mitään syytä piilottaa joukkoliikennettä jonnekin hankalaan paikkaan maanalle. Tarvitaan ennemminkin hienommat ja paremmin terminaaleiksi tunnistettavat katokset.
Oma kehitysehdotukseni olisi se, että kauppatorin alle rakennettaisiin pelkästään kauppakeskuksia yhdistävät käytävät, josta pääsisi nousemaan bussiterminaaleille. Näihin käytäviin tulisi lipunmyyntiä ja kioskeja, ja kattoon ja seinille ripustettaisiin, sekä viittoja, että karttoja hieman lentoasematyyppisesti.
Kapean käytäväverkoston rakentaminen kauppatorin alle, olisi naurettavan yksinkertainen ja paljon kevyempi hanke kuin toriparkki, jonka rakentamiselle taas ei löydy muita kuin yksityisiä intressejä perusteluiksi. Joukkoliikennettä ja kaupunkilaisia palveleva käytäväverkko voitaisiin rakentaa samalla kun torinpinta uusitaan.
Tunneliin voisi päästä sekä kauppakeskuksista, että Toria ympäröiviltä kaduilta, terminaaleista ja kauppatorilta. Ympäröivät kauppakeskukset voisivat Toriparkin menetyksestä saada lohdutukseksi lupaa rakentaa liiketiloja maanalle torikäytävän tasolle. Terminaaleihin tulisi tietysti myös hissi liikuntarajoitteisia varten.
Tästä verkostosta voitaisiin rakennettaa yhdyskäytäviä laajennettavan Louhen hisseille. Näin saataisiin niitä paljon kaivattuja parkkipaikkoja. Kaikille kuuluvassa kaupungissa ei edes suurten yritysten pitäisi voida saada kaikkea mitä haluaa. Toriparkki ei kuulu ratkaisuna nykypäivän kaupunkikehittämiseen.
Oma kehitysehdotukseni olisi se, että kauppatorin alle rakennettaisiin pelkästään kauppakeskuksia yhdistävät käytävät, josta pääsisi nousemaan bussiterminaaleille. Näihin käytäviin tulisi lipunmyyntiä ja kioskeja, ja kattoon ja seinille ripustettaisiin, sekä viittoja, että karttoja hieman lentoasematyyppisesti.
Kapean käytäväverkoston rakentaminen kauppatorin alle, olisi naurettavan yksinkertainen ja paljon kevyempi hanke kuin toriparkki, jonka rakentamiselle taas ei löydy muita kuin yksityisiä intressejä perusteluiksi. Joukkoliikennettä ja kaupunkilaisia palveleva käytäväverkko voitaisiin rakentaa samalla kun torinpinta uusitaan.
Tunneliin voisi päästä sekä kauppakeskuksista, että Toria ympäröiviltä kaduilta, terminaaleista ja kauppatorilta. Ympäröivät kauppakeskukset voisivat Toriparkin menetyksestä saada lohdutukseksi lupaa rakentaa liiketiloja maanalle torikäytävän tasolle. Terminaaleihin tulisi tietysti myös hissi liikuntarajoitteisia varten.
Tästä verkostosta voitaisiin rakennettaa yhdyskäytäviä laajennettavan Louhen hisseille. Näin saataisiin niitä paljon kaivattuja parkkipaikkoja. Kaikille kuuluvassa kaupungissa ei edes suurten yritysten pitäisi voida saada kaikkea mitä haluaa. Toriparkki ei kuulu ratkaisuna nykypäivän kaupunkikehittämiseen.