Espoon kaupunkirata

Viimeksi muokattu:
Mutta hiukan ihmetyttää, mikä vaatii liikenteen keskeyttämisen vielä ensi vuonnakin?
Syytä en tiedä, mutta muistelisin, että ennen ensimmäistä katkoa oli vielä epäselvää tarvitaanko kolmatta katkoa vai ei. Jossain vaiheessa se kolmaskin varmistui.
 
Tikkurilan asemalla on suljettu kaksi raidetta. Uutisessa lukee näin:

Vaikka työ raiteilla valmistuu heinäkuun puolivälissä, aikataulumuutokset ovat voimassa 27.7. asti, koska samaan aikaan tehdään töitä myös Espoon kaupunkiradalla.


Miksi Helsingin ja Hiekkaharjun välillä täytyy mennä vähemmän liikennettä, jos Leppävaarasta länteen ei ole liikennettä? Onko tuossa kyse vain siitä, ettei haluta suunnitella kalustokiertoa lyhyelle ajanjaksolle?
 
Tästä se taas alkaa, eli Leppävaaran ja Kauklahden (tai käytännössä Karjaan) välillä ei hetkeen kulje junia.
Ei kulje, ei. Tosin tänä aamuna huomasin, että ainakin yhden Sm5:sen sisänäyttö ei suostunut uskomaan sitä. Ja Reidarkin vakuutteli "tämän junan jatkavan Kirkkonummelle", kun tultiin Huopalahteen. Ulkokilvissä määränpäänä näkyi kyllä Leppävaara, reittitunnus U puuttui kylläkin. Sisätilojen kattoihin kiinnitetyissä näytöissä määränpäänä näkyi todellinen määränpää eli Leppävaara, ilman reittitunnusta.
 
Eilen myös I-junassa kuulutettiin vaihtoyhteydestä Kauklahden ja Kirkkonummen lähijuniin Huopalahdessa. Joskin kyseinen vuoro oli myös Vehkalan väliin jättävä vuoro ja Vehkalakin silti kuulutettiin.
 
Joskin kyseinen vuoro oli myös Vehkalan väliin jättävä vuoro ja Vehkalakin silti kuulutettiin.
Viime vuonna kuulutettiin Vantaankosken/Kivistön ja Vehkalan lähestyessä, että "Hyvät matkustajat, ratatöistä johtuen tämä juna ei pysähdy Vehkalassa. Vehkalaan pääset vaihtamalla junalla Vantaankoskella tai Kivistössä.", vaikka Vehkala silti kuulutettiinkin.
 
Miksi Helsingin ja Hiekkaharjun välillä täytyy mennä vähemmän liikennettä, jos Leppävaarasta länteen ei ole liikennettä? Onko tuossa kyse vain siitä, ettei haluta suunnitella kalustokiertoa lyhyelle ajanjaksolle?
Ei. Pääradan ja Rantaradan (pois lukien A-junien) kierrot ovat erillään, joten rantaradan katkolla ei I-, P- ja K-juniin ole vaikutusta kunhan A-junat kulkevat normaalisti.
Syy miksi I-, P- ja K-junat kulkevat nyt harvennetusti on Tikkurilassa olevat Vantaan ratikan työt, jotka ovat sulkeneet raiteet 5 ja 6. Täten molempien suuntien I-, P- ja K-junat joutuvat käyttämään raidetta 4. Tämä vaatii yhteisen 10 minuutin vuorovälin, jotta junat pääsevät Tikkurilasta ohi.
 
Syy miksi I-, P- ja K-junat kulkevat nyt harvennetusti on Tikkurilassa olevat Vantaan ratikan työt, jotka ovat sulkeneet raiteet 5 ja 6. Täten molempien suuntien I-, P- ja K-junat joutuvat käyttämään raidetta 4. Tämä vaatii yhteisen 10 minuutin vuorovälin, jotta junat pääsevät Tikkurilasta ohi.
Tuohan ei ollut tässä kysymys. Kysymys oli, miksi pääradan vuoroväli on harvempi 17.7.-27.7, kun Tikkurilan raiteet on siinä vaiheessa palautettu jo käyttöön.
 
Takaisin
Ylös