339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,499
KSV on tuossakin vahvempi toimija kuin HSL.
Helsingin seudun virkamiehet ovat mestareita kahdessa asiassa. Toinen asia on se vanha, että käytetään valtavasti paukkuja siihen, miten johonkin asiaan voisi vastata ei ja miten siihen keksisi perusteluja. Toinen on sitten se, että ollaan valmiita tekemään kaikkensa, jotta saadaan vastuu ja työ sysättyä jonkun toisen toimijan kontolle, että pääsisi itse helpommalla. Jos tämä energia kohdennettaisiin hiukan toisin, meilläkin voisi olla aika lailla palvelevampi joukkoliikenne.
Jos KSV jostain syystä innostuisi valmistelemaan jalankulku- ja tapahtuma-alueen palauttamista bussien parkkipaikaksi näin Pisara-päätösten aattovuosina, niin koko prosessi liikennesuunnitelmaluonnoksesta HKR:n ja Stadin Rakentajain kautta kilpailutukseen ja valmistumiseen vie hyvinkin niin pitkään, että ehditään ainakin juhlia satavuotista itsenäisyyttä. HSL:n toimitusjohtaja voi sen sijaan heti maanantaina virka-ajan alkaessa tehdä päätöksen tiettyjen bussilinjojen reittimuutoksista – muutokset voimaan 1.10. ja päätös siunattaisiin kumileimasinhallituksessa sitten jälkikäteen, jos edes se katsottaisiin tarpeelliseksi.