Tuota noin Aki, miksi et mene sillä 360K:lla kun sillä arvioitu ajoaika esim. Pähkinätien pysäkiltä Valimotielle on 19 minuuttia? :lol: Eikä taatusti ole ruuhkaa kuin pieni pätkä Konalantien loppupäässä, eli tuo ajoaika ei montaa minuuttia heitä
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tuota noin Aki, miksi et mene sillä 360K:lla kun sillä arvioitu ajoaika esim. Pähkinätien pysäkiltä Valimotielle on 19 minuuttia? :lol: Eikä taatusti ole ruuhkaa kuin pieni pätkä Konalantien loppupäässä, eli tuo ajoaika ei montaa minuuttia heitä
Vantinmäen liikenneympyrä, jossa e65 kääntyy, on jo nyt VDL:lle ahdas, mahtuu ympäri vain juuri ja juuri. Mitenköhän sitten talvella?
Vantinmäki olisi mahdollista myös kiertää, eikä tulla samaa reittiä takaisin liikenneympyrältä. Voisi olla todella helpompaa sitten talvella, mutta kunpa Hsl tajuaisi sen. :lol:
Nykyisellään siellä taitaa olla tämän estävä läpiajokielto. Paikalliset näyttivät tosin viittaavan kiellolle kintaalla.
Kyseisessä paikassahan ei ole linja-autopysäkkiä, vaan laitureiden päässä on pysäköimiskieltomerkit. Tämähän sallii matkustajien kyytiin ottamisen tai kyydistä jättämisen, johon kyseiset purkulaiturit on tarkoitetut. Eli: matkustajat pois ja sitten bussi pois. Ei pysäköintiä, eikä ainakaan suojatien eteen.Oikein reilua peliä virka-intoiselta pysäköinninvalvojalta
http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/bussikuski_sai_parkkisakon_ahtaalla_rautatientorilla/
Oikein reilua peliä virka-intoiselta pysäköinninvalvojalta
http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/bussikuski_sai_parkkisakon_ahtaalla_rautatientorilla/
Kyseisessä paikassahan ei ole linja-autopysäkkiä, vaan laitureiden päässä on pysäköimiskieltomerkit. Tämähän sallii matkustajien kyytiin ottamisen tai kyydistä jättämisen, johon kyseiset purkulaiturit on tarkoitetut. Eli: matkustajat pois ja sitten bussi pois. Ei pysäköintiä, eikä ainakaan suojatien eteen.
Sorry, joo: katsoin tuon kuvan vasta nyt.Tuo kuvassa oleva bussi, jonka oletan liittyvän uutiseen, ei kyllä ole pysäköitynä purkulaituriin.
Toki siinä rikotaan lainkirjainta, mutta kuten todettu: RT on jo nyt ääriään myöten täynnä.
Saanen vristo vähän provota: kun ensi kerralla menen kauppakeskukseen, ja parkkihalli on ääriään myöten täynnä, voin siis hyvällä omallatunnolla jättää autoni invapaikalle sisäänkäynnin tuntumaan?
Minusta lappuliisat toimivat mainiosti, sillä eihän tällaisessa tilanteessa auta kehotukset, pyynnöt, vetoamiset ja toiveet. Kintaallahan sellaisiin viitattaisiin. Se on raha joka ratkaisee. Muistakaa, että "parkkisakko" on ajoneuvolle määrätty pysäköintivirhemaksu, joten ei pakon edessä toiminut kuljettajaparka (joo, sisäistän hyvin sen, ettei kuljettajalla ole vaihtoehtoja eikä se ole hänen vikansa) joudu sitä ainakaan juridisesti maksamaan, vaan maksaminen on liikennöitsijän asia. Jos yhdellä linjalla on vaikkapa 50 lähtöä päivässä, niin se on 4000 euroa. Luulenpa, että muutama ahkera lappuliisa saa toiminnallaan liikennöitsijät painostamaan HSL:n toimenpiteisiin. Todellinen ongelmahan tässä näkyy olevan se, että RT:llä on busseja enemmän kuin sinne mahtuu, ja sitä asiaa ei voi ratkaista muut kuin HSL.
Toisaalta asian voi nähdä myös toisin päin, kuten tekevät monet remonttifirmat, putkiliikkeet ym: leivotaan asiakkaalle annettuun tarjoukseen sisälle todennäköinen määrä "parkkisakkoja" ja pysäköidään autot koko päiväksi jalkakäytävälle. Kokonaisuutena firman kannattaa monessakin tapauksessa maksaa lähelle parkatusta autosta hyvinkin se 80 euroa päivässä.
Todellinen ongelmahan tässä näkyy olevan se, että RT:llä on busseja enemmän kuin sinne mahtuu, ja sitä asiaa ei voi ratkaista muut kuin HSL.