Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Kesän metrokatkot Kontulan-Mellunmäen haaralla ja keskustassa ovat ehkä vaikuttaneet myös linjan 560 kysyntään.Mietin tuota ahdinkoa kun seisomakuormassa menin 560lla Kondikasta Malmille keskikesällä, että taitaa olla todella epätasaista tämä jakautuminen Helsingissä.
Aiemmin täällä kesällä ollut selkeästi hiljaisempaa, nyt ei 10 minuutin välikään riittänyt tasaamaan ruuhkaa....
Ketjuuntui joskus kesälläkin päivällä mitä seurasin ikkunasta kyydissä vastaantulijoita560:n ruuhkaisuus ei ole vain vuoroväliä vaan myös ketjuuntumista jonkin verran. Keskiviikkona hieman ennen iltaruuhkaa, kun menin Myyrmäestä Itäkeskukseen 560:n busseja tuli vastaan pareina.
Kesän metrokatkot Kontulan-Mellunmäen haaralla ja keskustassa ovat ehkä vaikuttaneet myös linjan 560 kysyntään.
Suloiset veijarit joutuivat yllättymään ja pettymään.Aika suloisia veijareita, jos aidosti kuvittelevat, että lippuhinnan laskeminen tölkkipantin verran jotenkin houkuttelisi uusia lipunostajia.
Niin suosittelen yksi- tai kaksi-vyöhykkeiden lippu, joka on voimassa vain 10 tai 15 minuuttia ja maksaa ehkä 1e tai 1,50e.Voisiko HSL-alueen ahdinko johtua myös siitä, että vaikka täälläkin tätä haulikolla ammuttua on, niin myös tiiviimpää on enemmän, ja siinä tiiviissä matkat on lyhyitä. Höseli ylihinnoittelee lyhyet matkat poskettoman hintaisiksi, joten entinen asiakas on siirtynyt käyttämään vuokraskuuttia tai vaikka omaa polkupyörää. Tämä koskee tietysti erityisesti A-vyöhykettä mutta varmasti myös 2-3 km matkoja muualla, sanotaan nyt vaikka Kuitinmäestä Omenaan tai Muuralasta Entresseen. Eli matka on ehkä turhan pitkä käveltäväksi mutta liian kallis busseiltavaksi.
Jep, jotain tuollaista. Jonkinlainen versio Kurzstrecke-lipusta. On puhuttu A-vyöhykkeen lipusta, mutta voisihan vastaava olla kullakin vyöhykkeellä. Noin lyhyt voimassaolo on kyseenalainen, koska lippu pitää hankkia ennen kuin näkee kulkuneuvon, ja se voi olla myöhässä jne. Mutta jos voimassaoloaika on 30 min, niin se olisi käytännössä yhden nousun lippu. Joku oikein noheva saattaa vaihtamaankin keretä ja vaihtakoon sitten, mutta tuo koskisi vain pientä osaa.Niin suosittelen yksi- tai kaksi-vyöhykkeiden lippu, joka on voimassa vain 10 tai 15 minuuttia ja maksaa ehkä 1e tai 1,50e.
Jos maksaa lähimaksulla, 10 minuuttia tai edes yksi nousu lippu kyllä käy. Jos voimassaoloaika on 30 minuuttia sitten HSL:n logiikan mukaa hinta pitäisi olla €2.80...Noin lyhyt voimassaolo on kyseenalainen, koska lippu pitää hankkia ennen kuin näkee kulkuneuvon, ja se voi olla myöhässä jne. Mutta jos voimassaoloaika on 30 min, niin se olisi käytännössä yhden nousun lippu. Joku oikein noheva saattaa vaihtamaankin keretä ja vaihtakoon sitten, mutta tuo koskisi vain pientä osaa.
Tämä ongelma on ratkaistu esim. Brnossa, missä tarvitsee tap in ja tap out alle 10 minuutissa, niin ei voi matkaa minne tahansa.Jos lippu on voimassa esim. 80 min, saat minuuttia ennen voimassaolon päättymistä nousta vielä kulkuneuvoon ja matkustaa sitten perille vaikka 45 min ajan.