Keskustan rautatieaseman perustuksiin lasketaan joka vuosi miljoonia litroja Päijänteen vettä, jotta perustukset eivät pääse kuivumaan ja lahoamaan. Ei se ole pidemmän päälle järkevää tuokaan.
Mikähän on lähde väitteelle?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Keskustan rautatieaseman perustuksiin lasketaan joka vuosi miljoonia litroja Päijänteen vettä, jotta perustukset eivät pääse kuivumaan ja lahoamaan. Ei se ole pidemmän päälle järkevää tuokaan.
Mikähän on lähde väitteelle?
90-luvun puolivälin ja 2000-luvun puolivälin aikana maahan laskettiin noin 6 miljoonaa litraa puhdasta kraanavettä.
Virastopäällikko Mikko Aho. Hän on vastuussa siitä, mitä KSV:ssä puuhastellaan.
Ei nyt aivan miljoonia litroja vuosittain. 600 vuosikuutioa ei kustanna mielettömiä summia. Viime vuoden taksan mukaan 1590 € (+ mahd. kuukausimaksut). Joku neropatti keksii vielä, että vuodessa palaa aivan liian vähän fyrkkaa ja alkaa suunnittelemaan paalutusremppaa. 10 miljoonaa € ei taida riittää...
Tarkempia tietoja Päijänteen veden tuhlaamisesta saa erittäin nihkeästi Rakennusvirastosta, sillä veden tuhlaus ei ole halpaa.
KSV:sta puheen ollen, KSV:n liikennesuunnitteluosaston ja liikennejärjestelmätoimiston toimistopäällikön Matti Kivelän mukaan vuonna 2050 metrolinjasto näyttää seuraavalta:
Ateneumille on rakennettu uudet perustukset samasta syystä. Mutta Rautatieaseman kanssa on käsittääkseni ymmärretty, että puupaalut kestävät, kun kosteus pidetään hallinnassa. Ja se systeemi tehtiin jo rakennettaessa parkkiluola aseman ja Postitalon väliin.
90-luvun puolivälin ja 2000-luvun puolivälin aikana maahan laskettiin noin 6 miljoonaa litraa puhdasta kraanavettä. Musiikkitalon ja nyt käynnissä olevien Töölönlahden rakennustyömaiden aiheuttamasta pohjavesien liikkeistä ei minulla ole tietoa. Oletettavasti kuitenkin puhutaan taas miljoonista litroista joilla pohjavettä on paikattu.. Bakteerien takia esim. viemärivettä ei voi laskea perustuksiin. Tarkempia tietoja Päijänteen veden tuhlaamisesta saa erittäin nihkeästi Rakennusvirastosta, sillä veden tuhlaus ei ole halpaa. Kannattaa kuitenkin kysellä Rakennusvirastosta. Itseä ei niin paljoa kiinnosta että nyt jaksaisin selvittää.
Nykyisin muun muassa Auroran hullujen huoneen takamaa. Ja siellä takamaalla aikojen kuluessa ja vielä tänäkin päivänä sairaaloista karanneet tai vapautetut potilaat vaeltavat ryteikössä ja harrastavat homoseksiä. Kaupunkilaiset välttelevät tuota aluetta. Ihmiset ovat kertoneet joutuneensa itsensäpaljastelijoiden väijymiksi.
"Asukkaat saavat korvaavat parkkipaikat lähialueiden puistoista." Miten tälläinen voi mennä läpi? Keskustassako liikaa puistoaluetta? Eikös Töölöön voitaisi tehdä parkkihalleja yksityisellä rahalla? Pysäköintitilaahan jää vaikka kuinka katujen varsille ja rannalle Töölössä, vaikka Mechelininkadulta ne katoavatkin. Myös yleistä pysäköintialuetta voidaan muuttaa asukaspysäköinniksi tarvittaessa, sitä on mielestäni liikaa, kun satunnaiskävijä voi ilmaiseksi pysäköidä autonsa varsin helposti pitkäksikin aikaa.
Kaupunkisuunnittelulautakunnan pöytäkirja 5.11.2013 sanoi:Korvaavat asukaspysäköintipaikat järjestyvät Hietaniemen alueelta, missä on mahdollista laajentaa Etu-Töölön asukaspysäköintivyöhykettä F länteen päin. Tämä toteutetaan muuttamalla yhteensä noin 300 rajoittamatonta pysäköintipaikkaa ja hautausmaan asiointipysäköintipaikkaa asukaspysäköintipaikoiksi tai maksullisiksi paikoiksi. Lisäksi Hiekkarannantien varressa oleva kenttä voidaan sitä hallinnoivan liikuntaviraston puolesta ottaa kokonaan ympärivuotiseen pysäköintikäyttöön. Kentällä on nykyisin yhden autokoulun ajoharjoittelutoimintaa, jonka täytyy tällöin siirtyä muualle. Kentälle mahtuu noin 170 pysäköintipaikkaa.
- Matka-aikahyötyjä voi laskea ilmeisesti vain moottoriajoneuvoille, sillä jalankulkijoita kulkee tuosta kohtaa useampikertainen määrä autoihin nähden ja heistä jokainen kärsii aidasta kymmenisen sekuntia kun vastaavasti ehkä joka kymmenes autoilija voittaa viisi (eli sen, mitä kestää odottaa jalankulkijan ajoradan ylitystä.)