Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Yllättävää minusta on, että sivuraide on ollut eteläisellä raitella, koska mahdollisen linjaraiteenhan tulee ylittää pohjoinen raide. Vai onkos se nyt niin, että vaihteen paikka on niin, että pohjoinen raide on jo tunnelissa siinä kohdalla? Jos metron päätyseinän ikkunoissa ei olisi teippejä kuten alun perin ei pitänyt olla, voisi katsella maisemia.
Voisitko vaikka lähettää minulle tai mikä parempi, laittaa nettiin näytille. Kiitos. :smile:Onhan noita kuvia tuostakin vaihteesta ja ratapätkästä olemassa...
Ajankohta huomioon ottaen voisi arvella, että moinen pätkä on liittynyt radan rakentamiseen ja ehkä alkuaikojen muuhun virittelyyn.
Matkustajat pitänevät tätä kenties turhanpäiväisenä kiusantekona tai kuljettajien eristäytymishaluna, mutta todelliset syyt ovat varsin olennaiset. Tunnelissa tai pimeällä ajaessa matkustamon valot heijastuvat haitallisesti kuljettajan tuulilasiin ilman noita suojauksia. Vastaavan ilmiön on allekrijoittanut kokenut Helbin Volvo 7000-sarjan busseissa (autot 9912-9932 ja 14-22) kun ne olivat aivan uusia. Niissäkin kuljettajan takaseinä oli täysin läpinäkyvä ja kun matkustamossa oli täysvalaistus päällä, muun tieliikenteen havainnointi vaikeutui huomattavsti pimeellä, kun nuo heijastukset matkustamosta haittasivat näkyvyyttä. Ehkäpä metron automaation myötä tuollaisista teippauksista voitaisiin luopua?Alkuvuosina metrovaunujen ohjaamopäiden ikkunoissa ei ollut teippejä, vaan rullaverhot ja joskus kuljettajat jättivät niitä hieman auki, jolloin ikkunasta avautui vähän kuljettajan näkymää matkustajillekin. Harmi, että ikkunat sittemmin teipattiin.
Eiköhän yleinen syy ole, että Pasilaa ja Vallilaa ei tähän asti ole pidetty sen arvoisina että metroa ensi tilassa kannattaisi jatkaa sinne. Pasila oli kyllä mukana jo 1970-luvun "vihreän" eli U-muotoisen metrolinjan yhdessä reittivaihtoehdossa, mutta se olisi kulkenut suoraan Hakaniemestä sinne, suurinpiirtein samaa reittiä kuin tuleva raitiolinja 9. Sivuraide Kulosaaren sillalta joka nyt johtaa vain umpitunneliin, lienee tarkoitettu vain varikolle ajoa tms varten.Olen ihmetellyt, miksi metrolinjaa ei ole jatkettu tuosta liittymästä Pasilaan ja edelleen Espoon suuntaan. Monien muiden tavoin kävin vuosia pääradan suunnalta työssä Itä-Helsingissä, jolloin ylimääräinen kierto keskustan kautta tuntui turhalta, kun Pasilan kautta olisi päässyt oikaisemaan. Linjaus lienee joskus ollut suunnitelmissa, mistä liittymäkin on todisteena, mutta miksi se on unohdettu?
Matkustajat pitänevät tätä kenties turhanpäiväisenä kiusantekona tai kuljettajien eristäytymishaluna, mutta todelliset syyt ovat varsin olennaiset. Tunnelissa tai pimeällä ajaessa matkustamon valot heijastuvat haitallisesti kuljettajan tuulilasiin ilman noita suojauksia.?
Eiköhän yleinen syy ole, että Pasilaa ja Vallilaa ei tähän asti ole pidetty sen arvoisina että metroa ensi tilassa kannattaisi jatkaa sinne.
Tässä kuva itse tuosta sivuraiteen vaihteesta. Verkkoaidan läpi on kuvattu ja hieman valotuskin pielessä. Päivämäärä on 16.9.1979.
Onkos tuolla vasemmanpuoleisella raiteella niinikään jonkinlaisen vaihteen tai raideristeyksen jälkiä?Tässä kuva itse tuosta sivuraiteen vaihteesta. Verkkoaidan läpi on kuvattu ja hieman valotuskin pielessä. Päivämäärä on 16.9.1979.
Onkos tuolla vasemmanpuoleisella raiteella niinikään jonkinlaisen vaihteen tai raideristeyksen jälkiä?
Itsekin katsoin, että mitä, kun pitkästä aikaa kuvaa tarkastelin. Mutta kyllä se on "valon ja varjon leikkiä".Onkos tuolla vasemmanpuoleisella raiteella niinikään jonkinlaisen vaihteen tai raideristeyksen jälkiä?