Hankopaanallehan tarvittaisiin joka tapauksessa piuhat riippumatta siitä, milloin ja miten henkilöliikenne rataosuudelta lopullisesti kuihdutetaan. Hanko on Suomen merkittävin satama ulkomaalaisten varustamoiden kannalta katsottuna (voi olla, että jonain päivänä sen tajuavat suomalaisoperaattoritkin, paitsi ehkä Finnlines, jonka on pakko pitää kiinni omasta Vuosaarestaan) ja sen kauttakulkuliikenteen siirtäminen nykyistä isommassa määrin kiskoille olisi kaikkien osapuolten etu. Kovin huonokuntoinenhan rata ei liene, koska se on kaikki nämä vuodet kestänyt Koverharin terästeollisuuskombinaatin raskaskuljetuksia...
Tässä taas nähdään, miten Turunradan Espoo-Lohja-Salo-linjaus olisi ollut paras vaihtoehto läntiselle Uudellemaallekin. Lohjan ja Hangon välillä olisi ollut sähkömoottorijunaliikennettä jo pitkään ja kaikki nämä olisivat olleet Helsingin ja Lohjan välisten lähijunien jatkoja. Mutta kun...
Tässä taas nähdään, miten Turunradan Espoo-Lohja-Salo-linjaus olisi ollut paras vaihtoehto läntiselle Uudellemaallekin. Lohjan ja Hangon välillä olisi ollut sähkömoottorijunaliikennettä jo pitkään ja kaikki nämä olisivat olleet Helsingin ja Lohjan välisten lähijunien jatkoja. Mutta kun...