Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Seppälän seisake voisi olla mielenkiintoinen, autoliikenne on jo nyt tukkoista, sillä voisi imaista liikennettä pois. Seppälää rakennetaan kuitenkin lisää.ultrix sanoi:Pysähdyspaikkojakin olisi ko. reitille helppo asettaa: Seppälä, Leppävesi, Järvilinna (x), Vihtavuori, Laukaa, Kuusaa (x), Suolahti, Äänekoski, Äänekoski keskusta.
Niin varmaan myös Seinäjoki-Kauhajoki, Joensuu-Kuopio, Seinäjoki-Vaasa, Kokemäki-Rauma, Lahti-Heinola. Seinäjoki-Vaasa-välillä voitaisiin kiskobussien avulla lisätä pysähdyksiä ja samalla myös kiireisille matkustajille pari IC-junaa lisää välillä Helsinki-Vaasa.JE sanoi:Jyväskylä-Äänekoski olisi erittäin todennäköisesti kannattavampi rataosa kiskobussille kuin suurin osa muista kiskobussikelpoisiksi arvioiduista.
Mitähän järkeä tuossa olisi, kun junat Tampereelta Poriinkin ovat valtaosin tyhjinä. Ei ihmisillä ole asiaa pulet pienemmälle Raumalle suuremmin muutakuin juhannuksena jolloin sinne käsittääkseni kulkeekin erikoisjuna.ultrix sanoi:Ainakin Kokemäki-Rauma-väliä voisi liikennöidä myös sähkömoottorijunin, ja vuorot kannattaisi ehkä ajaa suorastaan Tampereelta asti
(alkuvaiheen pysähdyspaikat: Tpe - Lielahti - Nokia - Siuro - Karkku - Vammala - Äetsä - Kokemäki - Kiukainen - Eurajoki - Rauma).
Lisää ideoita vaan kehiin, ystävät hyvät
Tämä on kyllä melkoista toiveajattelua. Vanhaa rataa puuttuu viitisen kilometriä ja olemassaolevankin radan liikennekelpoisuutta on heikennetty. Huhtasuon seisake olisi kai sitten Kangasvuorentien ja Suluntien tasoristeysten välissä? Siinähän on vieressä vain muutama talo. Kuka kävelee sinne, jos Nevakadulta menee busseja keskustaan kahdella eri linjalla 20 minuutin välein? Samoin Palokankaan seisake, missähän se sijaisisi? Vanhan Sulun ratapihan lähistöllä ei asu ketään ja Palokankaan teollisuusalue tuskin tarjoaa kovin pitkää jonoa käyttäjiä.ultrix sanoi:Ja linjauksesta sen verran, että jos rakentaisi vanhan ratalinjauksen uudestaan henkilöjunia varten Kangasvuoren tunnelin läpi liikennöinnin sijasta, voisi myös Huhtasuolla ja Palokankaalla olla seisake, ja Seppälän seisake olisi huomattavasti keskeisemmässä paikassa.