Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Mitäs moottorivaunuja Talgolla on? Talgohan valmistaa vain vaunuja, joilla voi ajaa useilla raideleveyksillä. Näissä vaunuissa ainoa moottori tuottaa sähköä vaunuston tarpeisiin.Rbnqss sanoi:onhan talgolla näitä moottorivaunuja joiden akselileveyden vo muuttaa...
Hallituspuolueiden kansanedustajilla ei tietenkään ole mitään ongelmia puhetaidossa. Mutta olen vain hiukan epävarma sen suhteen, onko hallitus omasta mielestään sittenkään sitoutunut todella antamaan lisärahoitusta tai mitenkään muutoinkaan sekaantumaan asiaan.Mikko Laaksonen sanoi:1. Hallituspuolueiden kansanedustajat lupasivat välikysymyskeskustelussa joukkoliikenteelle lisärahaa. Tästä oletettavasti suuri osa ohjataan VR Oy:lle lisääntyvänä valtion tukena. Uhkaukset lopettaa junia ovat keskeinen kiristyskeino asiassa.
VR:n vaatimalle tukitason nostolle tosiaan tuskin on mitään muuta syytä kuin osakeyhtiön halu rahastaa omistajaansa. Ristiriita syntyy siitä, että kilpailutukseen liittyvistä mahdollisista riskeistä ja ongelmista huolimatta vaihtoehtoisia keinoja saada asiaan parannusta ei kovin paljoa ole käytettävissä. Uskoisin, että kilpailuttaminen omaksutaan rautateiden henkilöliikenteeseen seuraavan vuosikymmenen kuluessa, yksinkertaisesti siitä syystä että VR:n ympärille kasaantuneet ongelmat ovat saaneet eräänlaisen lumipalloilmiön aikaan. Ikävintä vain on, että ennen muutosta - millainen se ikinä onkaan - kenties suurikin osa liikennepalveluista ehditään pilata tavalla tai toisella. Ja ongelmien korjaaminen jälkikäteen on tunnetusti vaikeaa.Mikko Laaksonen sanoi:2. Nyt pitäisi ottaa julkisuudessa esille se, että VR Oy:n vaatima tukitaso ei ole suhteessa tuettujen junien todellisiin kustannuksiin, ja että liikenteen kilpailutus voisi ratkaista ainakin paikallisjunien ja yöjunien tukikysymyksen, koska tervein liikeperiaattein toimivan toisen yrittäjän toisenlaisten liiketoimintakonseptien kanssa paikallis- ja yöjunat voisivat olla lipputuloilla itsekannattavaa toimintaa.