Kun katsoo, minkä verran väärin pysäköityjä autoja näkee, on vaikea ymmärtää, miksei valvontaa ole enempää. Vaikkapa Pasilassa yksi ilta kymmenen aikaan kävellessä siinä reitillä pihakaduilla oli kymmenkunta autoa, joiden kuljettajat eivät viitsi pysäköidä alatasolle. Kai tuolla käynnillä rahoittaisi jo useamman tunninkin yöpäivystyksen. Kai pysäköinninvalvonnasta voisi yhden partion varata joukkoliikennereittien ja terminaalien valvontaan ilman HKL:n sakotusoikeuttakin.
Yöaikaan on linja-auton kanssa ollut todellisia ongelmia, kun pikkuautot valtaavat niitä katuja ja paikkoja, joitten läpi bussilla kuuluisi päästä, ja jonne on sinänsä tarkoituksenmukaista ajaa, vaikkei reitti sieltä kuljekaan. Vaikkapa Läntinen Teatterikuja tulee mieleen, siellä on yöllä molemminpuolinen pysäköinti. Joskus erehdyin sieltä rannan kautta ajamaan yöllä ja läpipääsy oli senteistä kiinni. Ilmeisesti kello 2 riski parkkisakon saamisesta on olematon.
Siihen viikonloppujen yövalvontaan nyt ehkä ihan turvallisuussyistä voisi ottaa pysäköinninvalvojan lisäksi pari vartijaa mukaan. Joka tapauksessa en voi kuin ihmetellä pysäköinninvalvonnan resurssienpuutetta, sillä sakotettavista ei tunnu olevan pulaa. Yksityiset valvontafirmatkin perustuivat siihen, ettei kunnallinen pysäköinninvalvonta ehdi parkkihalleihin. Jos yksityinen sai tuosta toimivan bisneksen, miksei kunnalisen pysäköinninvalvonnan resursseja lisätä?
Yöaikaan on linja-auton kanssa ollut todellisia ongelmia, kun pikkuautot valtaavat niitä katuja ja paikkoja, joitten läpi bussilla kuuluisi päästä, ja jonne on sinänsä tarkoituksenmukaista ajaa, vaikkei reitti sieltä kuljekaan. Vaikkapa Läntinen Teatterikuja tulee mieleen, siellä on yöllä molemminpuolinen pysäköinti. Joskus erehdyin sieltä rannan kautta ajamaan yöllä ja läpipääsy oli senteistä kiinni. Ilmeisesti kello 2 riski parkkisakon saamisesta on olematon.
Siihen viikonloppujen yövalvontaan nyt ehkä ihan turvallisuussyistä voisi ottaa pysäköinninvalvojan lisäksi pari vartijaa mukaan. Joka tapauksessa en voi kuin ihmetellä pysäköinninvalvonnan resurssienpuutetta, sillä sakotettavista ei tunnu olevan pulaa. Yksityiset valvontafirmatkin perustuivat siihen, ettei kunnallinen pysäköinninvalvonta ehdi parkkihalleihin. Jos yksityinen sai tuosta toimivan bisneksen, miksei kunnalisen pysäköinninvalvonnan resursseja lisätä?