Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Linjojen uudet liikennöitsijät aloittavat liikenteen 1.1.2011.Vuodenvaihteessako muutokset tapahtuvat, vai koska?
Tietääkö joku mitä kalustoa näille linjoille on tarjottu?
1 x Volvo B7L Carrus City Stainless (39 istumapaikkaa)
Hahhaa, kuka olisi uskonu jo 2003 että nämä silloin jo huonokuntoiset Vantaan Ikarukset saisivat loppusijoituspaikan Lauttasaarestah21V, h62, h65A, h66A
13 x Volvo B10-LE Ikarus E94 teli (54 istumapaikkaa)
Ensi vuodenvaihteessa teliautojen tarve lisääntyy 28 bussilla (21V, 65A, 66A + 32 kpl, h15A - 4 kpl), mutta uusia on tarjottu vain 19 kpl eli teliautomäärä kasvaisi 76 kappaleeseen kun liikenne edellyttää ruuhkapiikissä 77 teliautoa.
Nobinan olisi siis syytä tilata enemmän uusia teliautoja tai hankkia jostain käytettyjä. Alihankinnankin mahdollisuus olisi olemassa.
Eteenkään nyt, jos huhut pitävät paikkansa, että yhden kilpailuun osallistuneen yhtiön tarjous ko. kilpailukohteesta hylättiin vääränlaisen kaluston takia.
Tämä erehdys sitten maksoi 36 auton ja useiden kymmenien kuljettajien liikenteen.
Ja maksaa veronmaksajille sellaiset 5 miljoonaa euroa. HelBin voittamissa kohteissa hintataso nousi vain vähän (lukuunottamatta Östersundomin liikennettä, jossa hinta laskee reippaasti, koska vanha sopimus oli kilpailuttamaton). Tuossa Lauttasaaren kohteessa hinta nouseekin nyt vuositasolla 1,2 miljoonaa euroa. Hinnannousu on niin kova, että Nobinan ei tarvitse hoitaa liikennettä mitenkään erityisen tehokkaasti, ja silti voittoa jää reilusti.
Ensi vuodenvaihteessa teliautojen tarve lisääntyy 28 bussilla (21V, 65A, 66A + 32 kpl, h15A - 4 kpl), mutta uusia on tarjottu vain 19 kpl eli teliautomäärä kasvaisi 76 kappaleeseen kun liikenne edellyttää ruuhkapiikissä 77 teliautoa.