Antero Alku
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 7,552
Se on sinun mielipiteesi, joka on eri asia kuin fakta eli tosiasia. Meillä on Suomessa suunnilleen mielipiteen vapaus, mutta sitäkin on rajoitettu käsiteltäessä Helsingin joukkoliikennettä. Niin paljon, että faktoja täytyy piilotella. Se ei kuitenkaan muuta faktoja mielipiteiksi, vaikka joillain onkin halu niin väittää.Minusta tilanne on juuri niin kuin kuukanko asian ilmaisee. Ikävä kyllä sinulla Antero menevät mielipiteet ja faktat varsin usein sekaisin.
Minä luin eilen koko ketjun keskustelun tarkistaakseni, olitko esittänyt jotain asiaa, jolla voisit tehdä HKL:n tilastoista tekemäni analyysin mitättömäksi. Et esittänyt. Et myöskään esittänyt mitään omaa analyysiä, jonka perusteella voisit väittää, että tulokseni on väärä eli että ajomatkasta aiheutuva kustannus ei korreloi pysähdysten määrän kanssa.Miten niin en ymmärrä?
En edelleenkään lähde enää uudestaan käymään samaa keskustelua kuin vuonna 2006 itse sivun sisällöstä, kun asiaan ei nyt tunnu löytyvän yhtään uusia argumentteja. Vanha keskustelu on edelleen nähtävissä alkuperäisen ketjun yhteydessä.
Sinun mielestäsi minä en olisi saanut tehdä oletusta, että ajomatkasta aiheutuvat kustannukset voisivat korreloida pysähdysten määrän kanssa, koska tämä olettamus on sinun mielestäsi mielipide. Olettamus ei ole mielipide, vaan olettamus, sitä et näytä ymmärtävän.
Et näytä ymmärtävän sitäkään, että kun osoitan olettamuksen oikeaksi, se lakkaa olemasta olettamus ja siitä on tullut esitettyjen perustueluiden mukainen tosiasia: Näin on, HKL:n tilastojen perusteella ajomatkasta aiheutuva kustannus korreloi pysähdysten määrän kanssa. Sinä väität, että kysymys on edelleen mielipiteestä.
Se on totta, että sinun asiaasi ei löydy uutta argumenttia. 4,5 vuotta on mennyt ja samaa vääristelevää mielikuvan muokkausta harjoitetaan edelleen kuten silloinkin. Raitioliikennettä sopii ja pitää haukkua ja metroa kehua. Vastakkainen argumentointi on mitättömiä mielipiteitä, kaikki puoltava on uskottavaa faktaa vaikka olisi suoraa valehtelua.
Ole hyvä ja osoita tosiasioilla, että ajomatkasta aiheutuva kustannus EI korreloi pysähdysten määrän kanssa. Se ei riitä, että sinun mielipiteesi mukaan ei korreloi. Sekään ei todista mitään, että HKL tai HSL eivät ole tätä korrelaatiota omissa papereissaan esittäneet.
Antero