339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,468
Aamuisin ja iltaisin autot ovat aivan täynnä että istumaan ei pääse.
Tervetuloa Munkkiniemeen. Nelosesta ei saa istumapaikkaa aamuisin, iltaisin eikä keskipäivällä eikä alkuillasta eikä lauantaisin. Viimeksi manailin täydessä sunnuntaivaunussa että olisihan se nyt ylellisyyttä matkustaa Mannerheimintiellä istumapaikalla pyhäpäivänä. Turha toive. Eikä puhettakaan vuorovälin tihentämisestä, päinvastoin.
h59 ei tarvitse niveliä, sillä ysin jatkettua Ilmalaan sen käyttäjämäärät laskevat juuri sille tasolle että telibusseilla pärjää.
Joo, joskus vuonna 2030. Ei paljon lohduta. (Virallinen arvio on tällä hetkellä muistaakseni 2018, mutta sehän siirtyy aina vuosi-pari kerrallaan eteenpäin tasaiseen tahtiin.)
Viikonloppuisin päiväsaikaan taas niveliä voisi pyytää vaikka h11:lle, ainakin sesonkiaikaan.
Taitaa ensi kesän sesongin jälkeen loppua koko linja.
Eikös nämä liity siihen jokin aika sitten julkaistuun Etelä-Helsingin joukkoliikennesuuunnitelmaan, käsitin kyllä että sekin oli vasta suunnitelma eikä vielä lainkaan lopullinen versio. Esimerkiksi tuon h18 muutos Eiraan taitaa toteutua vasta v.2015 jolloin linjan 14B sopimus päättyy. Tarkoittaako nuo linjojen 16 ja 55 päättämiset R.torille että linjan 24 reitti tulee vuoden 2013 alusta kulkemaan reittiä Eira(Merikatu)-Erottaja-Kamppi-Marian sairaala-Seurasaari?
Tuon kilpailutuksen mukaan reitit vaihtuvat saman tien ja 14B:n autot ajavat vuoteen 2015 asti tunnuksella 18. Ihan fiksua.
Joku voisi tietysti vähän mussuttaa erikoisesta hallintotavasta, jossa kumileimasin pistetään ensin päättämään kilpailutuksesta ja vasta kuukautta myöhemmin linjastosta, joka on jo kilpailutuksessa. Käytännössähän tuolla ei ole merkitystä, kun kumileimasin ei mistään oikeasti päätä. Mutta jos päättäisi, niin joku hallituksen jäsen voisi hiukan närkästyä tuollaisesta päätöksentekokulttuurista.