HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 24/2012

Pitää itekkin Lottokuponki pistää.
Kohde 137 (h16) Nobina
Kohde 138 (h18,h18N) Helsingin Bussiliikenne
Kohde 139 (h39,h39N,h45) Pohjolan Liikenne
Kohde 140 (h55) Veolia Transport, Nobina tai Tammelundin Liikenne?
Kohde 147 (550) Veolia Transport, Nobina tai Pohjolan Liikenne
 
Itse veikkaisin tällaista tulosta:

Kohde 137 (h16): Nobina
Kohde 138 (h18, h18N): Helsingin Bussiliikenne
Kohde 139 (h39, h39N, h45): Helsingin Bussiliikenne
Kohde 140 (h55): Nobina tai Tammelundin Liikenne
Kohde 147 (550): Veolia Transport tai Nobina

Jos HelB häviää taas kaikki kilpailussa olevat linjansa, alan jo luulemaan, että he eivät enää pysty voittavia tarjouksia tekemäänkään.
 
Pitäähän se omakin heittää sitten, aikalailla samat kuin Joonas Pio:lla :

Kohde 137 (h16): Nobina
Kohde 138 (h18, h18N): Helsingin Bussiliikenne
Kohde 139 (h39, h39N, h45): Helsingin Bussiliikenne tai Pohjolan Liikenne
Kohde 140 (h55): Nobina tai Tammelundin Liikenne
Kohde 147 (550): Veolia Transport tai Nobina.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Miksiköhän Pohjolan liikenne haluaisi kohteen 139:n?

Siirtoajot eivät olisivat kovin pitkiä, joten miksipä ei? Ja kuten vristo sanoi, vaihdot voidaan hoitaa Kampissa, tai Nak:n ehdotus, pikkuautoilla vaikka Ruskeasuolle. Matkahan on todella lyhyt.
 
Itse veikkaisin tällaista tulosta:

Kohde 137 (h16): Nobina
Kohde 138 (h18, h18N): Helsingin Bussiliikenne
Kohde 139 (h39, h39N, h45): Helsingin Bussiliikenne
Kohde 140 (h55): Nobina tai Tammelundin Liikenne
Kohde 147 (550): Veolia Transport tai Nobina

Jos HelB häviää taas kaikki kilpailussa olevat linjansa, alan jo luulemaan, että he eivät enää pysty voittavia tarjouksia tekemäänkään.

Helsingin kaupunki on kieltänyt HelBiä tekemästä tappiollisia tarjouksia. Tarkoittanee sitä, että meneillään olevaa ja tulevia kilpailuja suhteellisen vaikea voittaa, kun muut polkee hintoja alas ja samalla tarjoaa semmoista kalustoa millä saa täydet pisteet kilpailussa kaluston osalta. Koko systeemi tulee ennenpitkää kaatumaan omaan mahdottomuuteensa...

Siirtoajot eivät olisivat kovin pitkiä, joten miksipä ei? Ja kuten vristo sanoi, vaihdot voidaan hoitaa Kampissa, tai Nak:n ehdotus, pikkuautoilla vaikka Ruskeasuolle. Matkahan on todella lyhyt.

Paitsi että kyllä minun mielestä Ruskeasuolla kuljettajan vaihdot hoidetaan edelleen enimmäkseen apostolinkyydillä Ruskeasuon varikon läheisillä pysäkeillä molempiin suuntiin ja RT/Eliel/Kamppi vaihdot julkisilla. Pikkuautoilla ajetaan ainoastaan talontielle ja Metsälään. Meillä Suomenojalla kylläkin kuljettajanvaihdot hoidetaan pelkästään kahdella pikkuautolla Puolarmetsä ja Puolarmetsänkuja - pysäkeillä.
 
Helsingin kaupunki on kieltänyt HelBiä tekemästä tappiollisia tarjouksia.

Tätä olen odottanutkin kuulevani. Saadaan taas tasaväkisempiä kilpailutuksia, kun HelB ei ole madaltamassa tarjouksia nollalukemiin, eikä täten tartte muiden liikennöitsijöiden tehdä niin alhaisia tarjouksia.
 
Helsingin kaupunki on kieltänyt HelBiä tekemästä tappiollisia tarjouksia. Tarkoittanee sitä, että meneillään olevaa ja tulevia kilpailuja suhteellisen vaikea voittaa, kun muut polkee hintoja alas ja samalla tarjoaa semmoista kalustoa millä saa täydet pisteet kilpailussa kaluston osalta. Koko systeemi tulee ennenpitkää kaatumaan omaan mahdottomuuteensa...



Paitsi että kyllä minun mielestä Ruskeasuolla kuljettajan vaihdot hoidetaan edelleen enimmäkseen apostolinkyydillä Ruskeasuon varikon läheisillä pysäkeillä molempiin suuntiin ja RT/Eliel/Kamppi vaihdot julkisilla. Pikkuautoilla ajetaan ainoastaan talontielle ja Metsälään. Meillä Suomenojalla kylläkin kuljettajanvaihdot hoidetaan pelkästään kahdella pikkuautolla Puolarmetsä ja Puolarmetsänkuja - pysäkeillä.

Kyse olikin jos PL voittaisi kohteen 139, se voisi hoitaa vaihdot ruskeasuolla. Kävely ilmalasta on kuitenkin suht pitkä.
 
Kyse olikin jos PL voittaisi kohteen 139, se voisi hoitaa vaihdot ruskeasuolla. Kävely ilmalasta on kuitenkin suht pitkä.
Meillä PL:llä kannustetaan kuntoiluun. ;)
Ei vaan, en usko, että kohteen 139 kuljettajavaihdot tuottaisivat ongelmia.
 
Tätä olen odottanutkin kuulevani. Saadaan taas tasaväkisempiä kilpailutuksia, kun HelB ei ole madaltamassa tarjouksia nollalukemiin, eikä täten tartte muiden liikennöitsijöiden tehdä niin alhaisia tarjouksia.
Nobina teki viime kierroksella jopa nykyisiä sopimuksia alhaisempia tarjouksia neljässä eri kohteessa ja voitti ne; eikö se sitten ole hintojen polkemista? :mad: Miksi tämäkin piti kääntää Helbin syyksi?
 
Nobina teki viime kierroksella jopa nykyisiä sopimuksia alhaisempia tarjouksia neljässä eri kohteessa ja voitti ne; eikö se sitten ole hintojen polkemista? :mad: Miksi tämäkin piti kääntää Helbin syyksi?


Tätäpä juuri ihmettelin ihan samaa, et miten ihmeessä tämä(kin) asia voidaan kääntää HelBin syyksi, kun kuitenkin tarjotut hinnat ovat olleet reilusti muita korkeampia. Kaitpa sitten yleisessä käsityksessä on, että HelB polkee HSL- alueella hintoja jo ihan sillä, että Helsingin kaupunki omistaa HelBin ja ja tukee sitä rahallisesti. Itse en kyllä ymmärrä, miten tämä voisi olla syynä, vaan oman logiikkani mukaan hintojen polkeminen olisi juuri tuollaista toinen toistaan alhaisempien liikennöintitarjousten tekemistä, joka koko schysteemi tulee ennenpitkää kaatumaan omaan mahdottomuuteensa.
 
Nobina teki viime kierroksella jopa nykyisiä sopimuksia alhaisempia tarjouksia neljässä eri kohteessa ja voitti ne; eikö se sitten ole hintojen polkemista? :mad: Miksi tämäkin piti kääntää Helbin syyksi?

Itse koen kuitenkin että Nobinan alhaiset tarjoukset on johtuvat siitä, että HelB on niitä hintoja polkenu jo aikasemmin. Nobina ei halua kuitenkaan hävitä kilpailuja, joten sen on ollut pakko lähteä mukaan.

HUOM, tämä on siis se, miten asian koen. Faktahan voi olla jotain muuta!
 
Takaisin
Ylös