Ens syksynä ei ole enään 20N.
Millä linjalla sitten hoidetaan yhteydet Keskustan ja Lauttasaaren välillä metroliikenteen päättymisen jälkeen?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Ens syksynä ei ole enään 20N.
Millä linjalla sitten hoidetaan yhteydet Keskustan ja Lauttasaaren välillä metroliikenteen päättymisen jälkeen?
Eikö tuosta ole aika selvästi pääteltävissä, että ensi syksynä 20N:ää ei enää ajeta teleillä.Mitenkä Transdevin voittamassa kohteessa ei puhuta mitään teliautoista? 20N liikennöi myös viikonlopun aamuöinä ja silloinhan kaikki kalusto on telejä.
Jatkuvasti nousevat kuntaosuudet, jotka aiheuttavat kunnissa tyytymättömyyttä sekä hulppeat korotukset lipunhintoihin tilanteessa, jossa maan inflaatio on nollassa tai jopa miinuksella.
Kuten tiedät, nousevat kuntaosuudet ja lippujen hinnat johtuvat pääosin infrahankkeista, ei HSL:stä.
Tiedän. Ja tiedän myös, että kuntapäättäjät ovat tehneet HSL:stä tässä sijaiskärsijän taikka syntipukin, koska kansahan näkee vain kalliimmat liput (ja huonomman liikennepalvelun), eikä se osaa syyttää rakennusliikkeitä tai esimerkiksi edesmennyttä Loukoa. Nostan hattua sille, että HSL yrittää tuoda tilannetta esiin tiedotteillaan. Mutta kyllä tuossa olisi silti paikallaan ottaa järeämmät aseet käyttöön. Kivenlahden-metro viimeistään tekee seudun joukkoliikenteestä poskettoman kallista, jos sekin pitäisi sisällyttää lippujen hintoihin. Ja kun päättäjät heräävät tuon huomaamaan, niin silloin hyvätkin hankkeet, kuten Laajasalo tai Jokeri, jätetään tekemättä lippujen hinnannoston pelossa.
Asia on noinkin, mutta ei ihan niin, että HSL on vain katsonut sivusta, kun metroon syydetään rahaa. Jo silloin, kun Espoon joukkoliikennettä suunniteltiin HSL-aikakautta edeltäneessä YTV:ssä, sen johdolla tehty Pääkaupunkiseudun liikennejärjestelmäsuunnitelma 2002 liputti vahvasti Länsimetron rakentamisen puolesta. Hintalappu oli silloin YTV:n papereissa 412 miljoonaa. Joten ei HSL (YTV) ole tässä ollut mikään puolueeton sivustakatsoja tai uhri.Tiedän. Ja tiedän myös, että kuntapäättäjät ovat tehneet HSL:stä tässä sijaiskärsijän taikka syntipukin, koska kansahan näkee vain kalliimmat liput (ja huonomman liikennepalvelun), eikä se osaa syyttää rakennusliikkeitä tai esimerkiksi edesmennyttä Loukoa. Nostan hattua sille, että HSL yrittää tuoda tilannetta esiin tiedotteillaan.
Asia on noinkin, mutta ei ihan niin, että HSL on vain katsonut sivusta, kun metroon syydetään rahaa. Jo silloin, kun Espoon joukkoliikennettä suunniteltiin HSL-aikakautta edeltäneessä YTV:ssä, sen johdolla tehty Pääkaupunkiseudun liikennejärjestelmäsuunnitelma 2002 liputti vahvasti Länsimetron rakentamisen puolesta. Hintalappu oli silloin YTV:n papereissa 412 miljoonaa. Joten ei HSL (YTV) ole tässä ollut mikään puolueeton sivustakatsoja tai uhri.
Paljonko kukin liikennöitsijä hävisi autoja tässä kilpailutuksessa?
Helb ei voittanut yhtään linjaa, hävisikö jotain tällä kierroksella ja onko siellä taas YT neuvottelut tiedossa?
Miten on mahdollista, ettei se vaikuta kuljettajatilanteeseen?102 ja 103 loppuu, mutta ei vaikuta kuljettajatilanteeseen.
Miten on mahdollista, ettei se vaikuta kuljettajatilanteeseen?
Miten on mahdollista, ettei se vaikuta kuljettajatilanteeseen?
Ei niin kovin hyvä. Metroa perusteltaessa luvattiin, että bussiliikenteen kustannukset laskevat noin 20 M€. Ja niiden tilalle tulevat sitten metron kustannukset, joista yksi Espoon oma arvio on noin 40 M€ vuodessa. Espoon joukkoliikenteen kokonaiskustannukset (bussit ja junat) ovat olleet noin 55 M€/vuosi. Junat luultavasti puuttuvat tuosta 46 M€ bussikustannuksesta. Mielestäni rehellistä uutisointia olisi ollut kertoa nimenomaan tästä kokonaisuudesta, ei luoda mielikuvaa siitä, että metro säästää 4,5 M€.Hesari kertoo http://www.hs.fi/kaupunki/a1449717414901 , että liityntäliikenteen kustannukset ovat 46 Me vuodessa, mikä on 9 % budjetoitua vähemmän. Jos toimittaja on kirjannut tuon oikein, niin 50,5 Me oli siis budjetti ja nyt pärjätään 4,5 Me halvemmalla. Hyvä näin.