Rehtori
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 2 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 393
Jos joku joukkoliikennelinja on niin suosittu, että siellä pitää käyttää istumapaikatonta (tai siis lähinnä klaffeja seinällä) vaunua että kaikki mahtuu kyytiin, sehän on aidosti hirveän suosittua ja siten parasta mahdollista joukkoliikennettä. Jokin tilanteessa kertoo myös, että linjan reitillä ei ole hirveästi mahdollisuuksia ajaa autolla. Mitä sitten? Pitäisikö tiivistä, tehokasta, suosittua ja houkuttelevaa kaupunkia jättää rakentamatta kun siellä on liikaa ihmisiä tunkemassa kaduille ja liikennevälineisiin?
Lähiöissä asuvat ovat jo menetetty autoilulle, eikä heitä olennaisesti kannata yrittää houkutella laadulla. Kallista lystiä. Tai sitten voisi perustaa jonkin ykkösluokan joukkoliikenteen joka on suunnattu laatutietoisille, maksuhaluisille lähiöasukeille jotka maksavat vaikka tuplasti tai triplasti peruslippuun verrattuna yksilöllisestä, ripeästä (pikku)bussiliikenteestä ja omista rahvaalta siivotuista osastoista isommissa liikennevälineissä.
Itse asun Konalassa ja käytän 39:ä. Siinä vaiheessa kun bussissa pitää pääsääntöisesti seisoa, loppuu minulta linjan käyttö ja siirryn keskustan yhteyksissäkin omaan autoon. Joskus ihmisiä kuljetettiin karjavaunuissa ja siitä ei ole hyviä muistoja.