Eikös 55 ole myös väärässä sarjassa? Muut 5:llä alkavat ovat poikittaislinjoja.
Ekana vapaana numerona johon 55:n voisi vaihtaa olisi ehkä 25 kun se menee kuitenkin pohjoisemmaksi kuin 23.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Eikös 55 ole myös väärässä sarjassa? Muut 5:llä alkavat ovat poikittaislinjoja.
Ekana vapaana numerona johon 55:n voisi vaihtaa olisi ehkä 25 kun se menee kuitenkin pohjoisemmaksi kuin 23.
Vähän vaikea ymmärtää tuota vitosta, että miksi se pitää tuoda keskustaan pyörimään, eikä sitä voi vetää heilurina esim. kasin vanhalle kääntöpaikalle? Tai Länsisatamaan ja joku muu Simonkadun linjoista Kaapelille.
Nythän Kampin länsiosasta ei metron käynnistyttyä ole suoraa joukkoliikenneyhteyttä Ruoholahteen, vaan ainoa yhteys on kiertää Kampin metroaseman kautta. Se taas on aika vaivalloista ja varsinkin, jos on menossa Salmisaareen. Yksi asemaväli ja kaksi vaihtoa. Salmisaareen on menossa nykyään aika moni, kun uuden toimistokompleksin kerrosneliöistä alkaa olla 3/4 rakennettu.
-sunnuntai aamun aloitusta siirretään Vantaalta Elieelinaukiolle tulevilla linjoilla ja ylipäätään vuoroväli (vaikka verrattuna Laajasalon linjoihin esim. H89 Kruunuvuorenrantaan joka ei ole suinkaan ainoa joka saarelle ajaa) huonona.
Esim linjoilla 411 (Myyrmäkeen) ja 421 (Martinlaaksoon), edellisessä paljon asukkaita, jälkimmäisessä pitkät kävelymatka alueen reunalta lähijunan asemalle. Lisäksi kaikki eivät ole menossa asemille, vaan Mannerheimintien varteen, ja junatkin ajavat vain harvoin.
Varsinkaan Itä-Helsingistä tuskin muutoksen jälkeenkään kannattaa ajaa bussilla Malmia kauemmas; siellä on lyhyt vaihtomatka junaan ja taatusti nopeammin perillä.Erittäin paljon hyviä uudistuksia mm. Koilis-Helsingissä sekä linjan 561 jatkaminen Lentoasemalle; Nykyinen yhden aseman (Aviapolis) pakkosyöttäminen lentoasemalle ei Veromies/Malmin/Itä-Helsingin suunnalta ole ollut mielestäni hyvä ratkaisu.
Olihan se jossain kirjoitettu auki, että muutoksella pyritään saamaan pysäkki edes jonkinlaiselle etäisyydelle Pasilan asemasta, kun purkutöiden takia sillalla olevat pysäkit sekä kulku junilta siihen suuntaan suljetaan. Muuten lähimmät linjan pysäkit olisivat niin kaukana, ettei tosiaan enää voi oikein puhua vaihtoyhteydestä. Tällä järjestelyllä päästään 400-500 m kävelymatkaan, mikä varmaan sekin syö suosiosta melko lailla.Olisiko 58 kuitenkin nopeutus ja parin pikkukujan läpiajon vähentäminen, Teollisuuskadulla voi pajautella kovempaa
Minua on eräs asia liikennesuunnitelmassa kummastuttanut. Linjan 39N päätepysäkiksi keskustassa on merkitty Kamppi. Missään en ole kuitenkaan nähnyt mainintaa, että se siirtyisi pois Postikadulta Mikä on totuus? Kamppi on merkitty päättäriksi jo kesäaiktauluihinkin.
En löytänyt tuosta suunnitelmaluonnoksesta(13.12.2016) muuta mainintaa kuin että linjaa 39N jatketaan Malminkartanosta Honkasuolle. Näkeekö ensi kesän aikataulut jo jostain?
Luonnoksesta löytyy "HSL:n tilaamien linjojen liikennöintiajat ja vuorovälit" erikseen kesä- ja "talvi"ajalle, ei varsinaisia aikatauluja.
Nämä kaaviot olivatkin seuraavassa luonnoksessa joka oli päivätty 17.1.2017. Siinä tosiaan reitin lähtöpisteenä on Kamppi vaikka reittimuutoskuvassa esitetään vain Honkanummen jatke eikä keskustan muutoksesta mainita mitään. Kannattaa varmaan laittaa kysely suoraan HSL:lle jotta saat asiaan varmistuksen.