- Liittynyt
- 13 Joulukuu 2024
- Viestit
- 37
Kyytiin nousemisista runkolinjoilla:
Kyllä mä näen eroja miten matkustajat eri linjoilla toimivat, ja tiedän ainakin osasyyn miksi toimivat kuten toimivat. Linjalla 570 matkustaja välttää etuoven käyttöä keskimäärin harvemmin kuin vaikkapa linjoilla 560 tai 600. Muista runkolinjoista en osaa sanoa.
Sanotte mitä sanotte, niin osa kuljettajista ei aina ole avannut etuovea lainkaan, ja tällainen on omiaan "opettamaan" matkustajat toimimaan kuten nyt toimivat. Joskus jutustelin reilusti vanhemman kuljettajan kanssa, mukavia eläkepäiviä vaan (!), ja totesi ykskantaan ettei todellakaan ole laskemassa yhtään ketään etuovista.. koska syyt.
Kyllä mua perin paljon tympäisee sen hukatun ajan määrä. Väitän että linjalla 560 ei olisi juuri lainkaan ongelmia aikataulussa pysymisen suhteen, jos matkustajat käyttäisivät ovia järkevämmin. Nyt on sentään hiukan, mutta vain hiukan, parempi kun takimmaisistakin ovista voi kulkea. Mut edelleen homma menee hassuimmillaan niin että pysäkillinen matkustavaisia pojottaa keskiovien kohdalla odottamassa että vastaava määrä matkustavaisia pääsee ulos, ja tämä siitä huolimatta että kaikki avattavissa olevat luukut olisivat auki ihmisen kulkea.
Pitkätkö ovat Kampin tai Matinkylän terminaalien lähtölaiturit?
Oon käyny Kampissa asioikseni ainoastaan kaukoliikenneterminaalissa, Matinkylään ei oo ollu elässäni asiaa.
Ja mietin siis, että ovatko lentoaseman lähtölaiturit pidempiä kun kyllähän siitä ihan kivuttomasti peruuttelee nivelbussillakin. (No joo, lentoasemalla on kyllä takana enemmän tilaa ku Kampin kaukoliikenneterminaalissa ja ymmärrän kyllä ettei ihan kaikilta suju, ainakaan hallitusti, linkkuun peruuttaminen.) Tai oikeastaan, että onko hirveästi väliä vaikkei kolmesta ovesta olisi käytössä kuin kaksi kun tulolaituri on ilmeisesti eri paikassa.
Kyllä mä näen eroja miten matkustajat eri linjoilla toimivat, ja tiedän ainakin osasyyn miksi toimivat kuten toimivat. Linjalla 570 matkustaja välttää etuoven käyttöä keskimäärin harvemmin kuin vaikkapa linjoilla 560 tai 600. Muista runkolinjoista en osaa sanoa.
Sanotte mitä sanotte, niin osa kuljettajista ei aina ole avannut etuovea lainkaan, ja tällainen on omiaan "opettamaan" matkustajat toimimaan kuten nyt toimivat. Joskus jutustelin reilusti vanhemman kuljettajan kanssa, mukavia eläkepäiviä vaan (!), ja totesi ykskantaan ettei todellakaan ole laskemassa yhtään ketään etuovista.. koska syyt.
Kyllä mua perin paljon tympäisee sen hukatun ajan määrä. Väitän että linjalla 560 ei olisi juuri lainkaan ongelmia aikataulussa pysymisen suhteen, jos matkustajat käyttäisivät ovia järkevämmin. Nyt on sentään hiukan, mutta vain hiukan, parempi kun takimmaisistakin ovista voi kulkea. Mut edelleen homma menee hassuimmillaan niin että pysäkillinen matkustavaisia pojottaa keskiovien kohdalla odottamassa että vastaava määrä matkustavaisia pääsee ulos, ja tämä siitä huolimatta että kaikki avattavissa olevat luukut olisivat auki ihmisen kulkea.
Viesti yhdistetty automaattisesti:
Kysyn tietämättömyyttäni.En vastusta, mutta silloin päätepysäkit pitäisi olla kaikille runkolinjoille sellaiset, että niihin voi nivelbussilla ajaa. Esimerkiksi Kamppi tai Matinkylä eivät ole toimivia pääteasemia nivelbusseille, koska ne eivät mahtuisi kokonaan lähtölaituriin tai taukopaikoille, enkä usko kuljettajien olevan myöskään innoissaan nivelen peruuttelusta terminaalissa. Omaa kokemusta nivelbussin ajamisesta (eteen- tai taaksepäin) ei tosin ole.
Pitkätkö ovat Kampin tai Matinkylän terminaalien lähtölaiturit?
Oon käyny Kampissa asioikseni ainoastaan kaukoliikenneterminaalissa, Matinkylään ei oo ollu elässäni asiaa.
Ja mietin siis, että ovatko lentoaseman lähtölaiturit pidempiä kun kyllähän siitä ihan kivuttomasti peruuttelee nivelbussillakin. (No joo, lentoasemalla on kyllä takana enemmän tilaa ku Kampin kaukoliikenneterminaalissa ja ymmärrän kyllä ettei ihan kaikilta suju, ainakaan hallitusti, linkkuun peruuttaminen.) Tai oikeastaan, että onko hirveästi väliä vaikkei kolmesta ovesta olisi käytössä kuin kaksi kun tulolaituri on ilmeisesti eri paikassa.
Viimeksi muokattu: