Melko vihanneksen suunnittelema tämäkin on. Jos kattokanavapuhallus esim. täysillä niin se pysähtyy _kokonaan_ kun laittaa ovet sulkeutumaan. Jonkin aikaa sen jälkeen kun ovet ovat kokonaan sulkeutuneet alkaa ropelli pikkuhiljaa kiihdyttää nopeuttaan siten että se on taas täysillä vähän ennenkuin ollaan seuraavalla pysäkillä jossa se taas pysähtyy... Huikeaa suunnittelua, mikä tuiki tarpeellinen toiminto!
Scalassa kattokanavapuhallus pysähtyy vain namiskasta. En todellakaan ymmärrä mikä tämän ominaisuuden idea on Volvossa.
Laitappas kattokanavapuhallus täysille ja raota jotakin ovea painetta vasten ihan vähäsen. Ihmiskeho ei sitä mainittua ylipainetta välttämättä erota mutta ovea raottamalla kuulet kyllä sellaisen vihellyksen ja suhinan, että ymmärrät miksi sitä puhallusta katkotaan. Niin kuin aikaisemmin todettiin niin puhalluksen katkaisun tarkoitus on varmistaa ovien kunnollinen sulkeutuminen. Ovien sulkeutumisvaiheessa matkustamossa vallitseva paine puretaan vastaavasti matkustamon takaosassa (katossa) sijaitsevan poistoilmakanavan kautta.