- Liittynyt
- 16 Joulukuu 2006
- Viestit
- 70
Jo 19-sataa luvun viimeisellä vuosikymmenellä ajoimme työsuojelullisin toimenpitein jäähdytysilmastoituja paikkureita ja ratikoita.
Tuolloin kyseessä oli kohtuuhintainen investointi linja-auton- ja raitiovaununkuljettajan työskentely olosuhteiden parantamiseen.
Ei ottanut siipiä alle, vaikka saimme proton, turistin FIZ – 47, Finn Klimalta asennettuna ilmaiseksi.
Useimmille kollegoille piti rautalangasta vääntää tarkoituksen olevan ympäröivän ilmatilan jäähdyttäminen eikä oman selkänahan, johon useimmat suuntasivat ne 3 kpl suuttimia jotka syöttivät jäähdytettyä ilmaa kuljettajan kapiniin.
HKL-Bussiliikenteen autoon sitä ei ilmaisuudesta huolimatta saanut asentaa silloisen bussiliikenne- ja teknisen johtajan vastustaessa ajatusta.
STA:n liikennejohtaja Petter oli sitä vastoin avoin ajatukselle. Liekö sitten autopula tai raha, niin ei niitä useampaan autoon saatu. Vaatihan asennus 3 päivää pajalla Hyrylässä.
Raitiovaunuissa ei tuolloin olisi silloisen korjaamopäällikön mielestä sähkö riittänyt, nyt riittää hyvin kokovaunun jäähdyttämiseen.
Pohjolan kaupunkiliikenne varusti sittemmin jo koritehtaalla etutilan jäähdytysilmastoinnilla busseja ja tämä tekikin bussien etupenkeistä suosittuja jäähdyttävän vaikutuksen ulottuessa jopa 3 penkkirivin päähän
Kimmo Kaivnto sai aloitteellaan joukkoliikennelautakunnan jäsenenä, taisi olla vuosi 2007, kilpailuehtoihin tämän matkustajien mukavuutta parantavan jäähdytysilmastoinnin josta saa sen verran pisteitä kilpailutuksessa, ettei yksikään liikennöitsijä voi jättää sitä huomiotta aikoessaan pärjätä pks:lla.
Väinö Paunu Oy oli käsitykseni mukaan ensimmäinen liikennöitsijä suomessa joka teki paikkureista täysilmastoituja ja siellä ei kompuran remmejä poisteta autoista, kuten täällä pks:lla tehdään.
Korjaamoilla täällä on omat säätönsä eräälläkin liikennöitsijällä kompurat lähtevät päälle + 25°c ja lopettavat käyntinsä saavuttaessaan + 21°c. Kaiken lisäksi näyttäisi olevan niin ettei tämä kuljettajatilan jäähdytetty ilmanvaihto toimi kaikin puolin asiallisesti kaikissa korimalleissa.
Näitä asioita on saatettu käsitellä ketjun aikaisemmissa viesteissä, joten suokaa anteeksi jos on toistoa.
Tuolloin kyseessä oli kohtuuhintainen investointi linja-auton- ja raitiovaununkuljettajan työskentely olosuhteiden parantamiseen.
Ei ottanut siipiä alle, vaikka saimme proton, turistin FIZ – 47, Finn Klimalta asennettuna ilmaiseksi.
Useimmille kollegoille piti rautalangasta vääntää tarkoituksen olevan ympäröivän ilmatilan jäähdyttäminen eikä oman selkänahan, johon useimmat suuntasivat ne 3 kpl suuttimia jotka syöttivät jäähdytettyä ilmaa kuljettajan kapiniin.
HKL-Bussiliikenteen autoon sitä ei ilmaisuudesta huolimatta saanut asentaa silloisen bussiliikenne- ja teknisen johtajan vastustaessa ajatusta.
STA:n liikennejohtaja Petter oli sitä vastoin avoin ajatukselle. Liekö sitten autopula tai raha, niin ei niitä useampaan autoon saatu. Vaatihan asennus 3 päivää pajalla Hyrylässä.
Raitiovaunuissa ei tuolloin olisi silloisen korjaamopäällikön mielestä sähkö riittänyt, nyt riittää hyvin kokovaunun jäähdyttämiseen.
Pohjolan kaupunkiliikenne varusti sittemmin jo koritehtaalla etutilan jäähdytysilmastoinnilla busseja ja tämä tekikin bussien etupenkeistä suosittuja jäähdyttävän vaikutuksen ulottuessa jopa 3 penkkirivin päähän
Kimmo Kaivnto sai aloitteellaan joukkoliikennelautakunnan jäsenenä, taisi olla vuosi 2007, kilpailuehtoihin tämän matkustajien mukavuutta parantavan jäähdytysilmastoinnin josta saa sen verran pisteitä kilpailutuksessa, ettei yksikään liikennöitsijä voi jättää sitä huomiotta aikoessaan pärjätä pks:lla.
Väinö Paunu Oy oli käsitykseni mukaan ensimmäinen liikennöitsijä suomessa joka teki paikkureista täysilmastoituja ja siellä ei kompuran remmejä poisteta autoista, kuten täällä pks:lla tehdään.
Korjaamoilla täällä on omat säätönsä eräälläkin liikennöitsijällä kompurat lähtevät päälle + 25°c ja lopettavat käyntinsä saavuttaessaan + 21°c. Kaiken lisäksi näyttäisi olevan niin ettei tämä kuljettajatilan jäähdytetty ilmanvaihto toimi kaikin puolin asiallisesti kaikissa korimalleissa.
Näitä asioita on saatettu käsitellä ketjun aikaisemmissa viesteissä, joten suokaa anteeksi jos on toistoa.
Viimeksi muokannut moderaattori: