Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Ymmärtääkseni tilanne olisi nyt niinettä ratikan pitäisi päästä suoraan pysäkiltä Ruoholahdenkatu alas Ruoholahdenra ja busseilla ymmärtääkseni olisi punaiset koko ajan.
Ruoholahden villojen pysäkiltä lähtevä ratikka näkyy nyt saavan, kuten totesit, ajoluvan molemmista valoista yhtä aikaa. Ikävä juttu, että tämä bussien ja ratikoiden kohtausongelma hoidettiin heikentämällä ratikan valoetuutta. Mutta eihän se yllätys ollut. Toivotaan, että tuossa päästäisiin vielä sellaiseen tilanteeseen, että valoviive olisi ratikoille mahdollisimman lyhyt. Kaikki mahdollisuudet siihen on toki olemassa, kun lähistöllä ei muita liikennevaloja ole.
Autoruuhkat kyllä vaikuttanut asiaan aika paljon...
Parhaillaan on käynnissä ajolangan veto Itämerenkadun ja Ruoholahdenkadun yhdistävälle poikkeusyhteydelle.
Ymmärtääkseni uusista poikkeusyhteyksistä on eniten hyötyä ysille ja jonkin verran kuutoselle, mutta ei juuri mitään kasille. Olenko ajatellut oikein?
Miksi Simonkadulta ei ole tehty mahdollisuutta kääntyä Manskua pohjoiseen?
Ja miksi kasille ei ole rakennettu mahdollisuutta hypsähtää kutosen silmukkaan Hietalahteen?
Ruoholahdenrantaa suoraan ajaville tuo onnistuisi, mutta Kalevankadulta ei mahdu kääntymään Ruoholahdenrantaan kohti pohjoista.
Tänään alkuillasta Itämerenkadun ja Ruoholahdenkadun yhdysraiteen ajolangat näyttivät jo aivan valmiilta. Jaksoerotinkin tuohon on tullut.
Tein saman havainnon. Milloinkohan Ruoholahdenrannan varayhteys sähköistetään, ja pitääköhän sitä varten siirtää sekä kuutonen että ysi poikkeusreiteille myöhäisillan ajaksi (kuten eilen illalla kasille tehtiin)?
Olet. Kasille olisi ollut valtavasti hyötyä yhteydestä Fredalta Malminrinteeseen, mutta sitä ei tehty. Pääsyynä oli huono ratageometria. Yhteyden olisi voinut juuri ja juuri toteuttaa kadun tasauksia muuttamalla, mutta silloin olisi menetetty mahdollisuus jatkaa Fredan rataa suoraan etelään. Sitä pidettiin arvokkaampana kuin poikkeusyhteyttä.
Minusta tehty ratkaisu on oikea, vaikka menetetty poikkeusyhteys harmittaakin. Mutta se Fredan puuttuva pätkä pitäisi saada nyt oikeasti rakennettua.
Tuohon Fredan pätkään liittyen, olisiko tuo kasin varayhteys kenties mahdollista toteuttaa niin, että yhteys Malminrinteen ja Fredan välillä kulkisikin Kampintorin eteläpuolelta? Koukkaisi hiukan, mutta ei vaatisi lisää vaihteita (Fredalle jatkon lisäksi) tuohon ongelmaristeykseen.