Jätkäsaaren raitiotie

Jaa, pieni kirjoitusvirhe... :D Bunkern se oliki.. :lol: Mutta se kuljettaja kyllä lausui ihan niinkuin Bunger, josta sitten ulkomuistista ajattelin että miten kirjoitetaan.. :D

Ei ole sun virheesi. Vaunujen näytöissä lukee jostain käsittämättömästä syystä BUNGER. Tai ainakin luki ekoina päivinä, en tiedä onko se jo korjattu. Oikea muoto on tietysti Bunkern, kuten Raitiossa 2/12 on kerrottu.

Muita virheitä pysäkkinäytöissä ovat Utropskontoret, po. Uppropskontoret, sekä Järnvägstationen, josta puuttuu toinen s. Myös Fredriksberg verkstadista puuttuu s, po. Fredriksbergs. Helmi-täti on unohtanut kansakouluruotsinsa. Dementikot yleensä kadottavat kielen kerrallaan, äidinkieli jää viimeiseksi.
 
Tähänkö on tultu? Perussuomalaiset ja Ruotsin kielen aseman jatkuva täysin perusteeton alasajo ovat johtaneet kokonaisen joukkoliikennejärjestelmän ja elintärkeän Tallinnan tuontikaupan vakaviin vaikeuksiin. Missä ovat puolustusministeri ja RKP?
 
Missä ovat puolustusministeri ja RKP?

Ei ainakaan ysin ratikassa. Ehkä kolmosessa? ;)

Mulle ihan sama onko siellä niitä ruotsinkielisiä tekstejä vai ei. Mutta jos on, niin olisi kohtuullista edellyttää, että ne ovat oikein.
 
Häh? Meni ohi, selventäisitkö?

Niin, siis parilta viimeiseltä pysäkiltä ennen päättäriä noustaan kyytiin jo aika yleisesti noilla mainitsemillani linjoilla. Ja sitten matkustetaankin päättärin läpi päinvastaiseen suuntaan mistä on noustu. Rengaslinjoilla se tietenkin on suunnittelun luoma välttämättömyys.
 
Kyllä siinä saa nousta kyytiin ihan niin kuin missä tahansa muuallakin.

Kunpa siinä pääsisi aina edes pois kyydistä. Viime viikolla eräs kuski ajoi tuosta Bunkkerin pysäkistä läpi suoraan päätepysäkille, vaikka pysähtymismerkinantonappia olikin painettu. Hänen mukaansa tuo bunkkerin pysäkki on "jättöpysäkki", ja kuskeille on annettu ohje/lupa ajaa suoraan päättärille jos siellä ei ole toista vaunua odottamassa...

Ja kuulemma tämän ansiosta minä pääsin lähemmäksi terminaalia, koska sinnehän minäkin hänen arvionsa mukaan olin menossa. Vuoro ei edes ollut ainakaan pahasti myöhässä, koska seisoi päättärillä useamman minuutin ennen seuraavaa lähtöä.
 
Kunpa siinä pääsisi aina edes pois kyydistä. Viime viikolla eräs kuski ajoi tuosta Bunkkerin pysäkistä läpi suoraan päätepysäkille, vaikka pysähtymismerkinantonappia olikin painettu. Hänen mukaansa tuo bunkkerin pysäkki on "jättöpysäkki", ja kuskeille on annettu ohje/lupa ajaa suoraan päättärille jos siellä ei ole toista vaunua odottamassa...

Bussissa minulle on sattunut useamman kerran, että kuski ajaa pysäkin ohi, vaikka harvoin bussia käytänkin. Ratikassa niin ei ole käynyt vielä kertaakaan.

Laita tuosta palautetta HKL:lle, miksei myös suoraan HSL:ään. Ei mahda Samulikaan olla kovin iloinen, jos saa kuulla, että kuljettajien mielestä hänen kauppansa edessä olevalla pysäkillä ei muka tarvitse pysähtyä.
 
Kunpa siinä pääsisi aina edes pois kyydistä. Viime viikolla eräs kuski ajoi tuosta Bunkkerin pysäkistä läpi suoraan päätepysäkille, vaikka pysähtymismerkinantonappia olikin painettu. Hänen mukaansa tuo bunkkerin pysäkki on "jättöpysäkki", ja kuskeille on annettu ohje/lupa ajaa suoraan päättärille jos siellä ei ole toista vaunua odottamassa...

Ja kuulemma tämän ansiosta minä pääsin lähemmäksi terminaalia, koska sinnehän minäkin hänen arvionsa mukaan olin menossa. Vuoro ei edes ollut ainakaan pahasti myöhässä, koska seisoi päättärillä useamman minuutin ennen seuraavaa lähtöä.

Kuulemma tuollaista ohjetta ei ole kuljettajille annettu. Kuulostaisikin aika oudolta, että Bunkkeri olisi vain jättöpysäkki. Laita ehdottomasti palautetta, niin kuljettajia saadaan informoitua oikein. Tainnut kuljettajalla olla hermot kireällä tai aikataulupaine iskenyt :p
 
Kuulemma tuollaista ohjetta ei ole kuljettajille annettu. Kuulostaisikin aika oudolta, että Bunkkeri olisi vain jättöpysäkki. Laita ehdottomasti palautetta, niin kuljettajia saadaan informoitua oikein. Tainnut kuljettajalla olla hermot kireällä tai aikataulupaine iskenyt :p

Laitoin palautteen ilman tarkkoja yksilöintitietoja (kellonaika,vuoro, vaunu) HSL:lle, koska minulla ei ole sinänsä tarvetta kohdistaa palautetta kehenkään yksilöön. Painetta taisi vähän olla koska viimeisistä liikennavaloistakin mentiin vauhdilla ässää päin, ei edes jääty katsomaan vaihtuisivatko ne pian. Ymmärrän kyllä että tuo reitti on ainakin näin aluksi aika stressaava ajaa, varsinkin Länsilinkin jälkeinen risteys ajetaan autojen toimesta pahasti tukkoon. Ja tämä kaikkien niiden muiden haasteiden lisäksi joita tuolla pätkällä on.
 
Aika samahan se on, poistuvatko siinä. Jos on yksikin poistuja vaikka sinne Verkkokauppaan, niin samalla vaivalla tyhjennetään sitten koko vaunullinenkin.

Sama se mulle on, kyllä mä Verkkokauppa.comiin olen matkalla useammin kuin Länsiterminaaliin. Ja osaan toisaalta itse olla perille asti kyydissä jos olen sinne menossa. Ihmettelen vain sitä että mokoma outous on Reittioppaaseen jätetty, kun siitä kuitenkin aika monelle aiheutuu ylimääräistä kävelyä ja ylimääräisiä kadunylityksiä.
 
Painetta taisi vähän olla koska viimeisistä liikennavaloistakin mentiin vauhdilla ässää päin, ei edes jääty katsomaan vaihtuisivatko ne pian. Ymmärrän kyllä että tuo reitti on ainakin näin aluksi aika stressaava ajaa, varsinkin Länsilinkin jälkeinen risteys ajetaan autojen toimesta pahasti tukkoon. Ja tämä kaikkien niiden muiden haasteiden lisäksi joita tuolla pätkällä on.

Ja tuollaisella ajamisella ne aikataulut pysyvät kireinä tulevaisuudessakin.
 
Onhan se kireä jos siitä jatkuvasti myöhästytään.

Vuoro ei edes ollut ainakaan pahasti myöhässä, koska seisoi päättärillä useamman minuutin ennen seuraavaa lähtöä.

Ainakaan tuo Mlahdenm:n vuoro ei ollut myöhässä. Mä olen mennyt vain pari kertaa uudella ysillä ja silloin on kyllä päättäreillä seisty. Pasilassa pidempäänkin. Arkena keskipäivällä ysin keskinopeus näkyy olevan aikataulun mukaan 14,7 km/h ja iltaruuhkassa 13,0 km/h. Voiko tuo oikeasti olla liian kireää?

Surkeastihan raitioliikenteellä kyllä menee ja pidän HSL:n aikataulusuunnittelun varovaisuutta liiallisena. Kympin keskinopeus Pikkiksestä Tarkk'ampujankadulle iltaruuhkassa on 13,4 km/h ja lähes koko matka mennään sentään Mannerheimintietä, jonka valtakatuna pitäisi olla yksi nopeimpia osuuksia. Tuolle on nyt varattu 31 min. Jos päästäisiin tällaisella valtakatua kulkevalla linjalla realistiseen ja silti melko vaatimattomaan 20 km/h keskinopeuteen, niin matkaan kuluisi vajaa 21 min. Kolmasosa pois.
 
Takaisin
Ylös