- Liittynyt
- 9 Maaliskuu 2008
- Viestit
- 64
Vs: Trollikat tekevät paluuta Helsinkiin
Tässä on muutama minulla päällimmäisenä oleva ajatus, toiset keskusteluun osallistuvat ovat jo minusta aika tyhjäntävästi selvittäneet trollikoiden edut ja käyttömahdollisuudet.. joten
raitiovaunuista lainattu muutama hyvä ominaisuus:
trollikat ovat
-ympäristöystävällisiä (sekä syöttävät sähköä takaisin järjestelmään että varastoivat sitä akkuihin, ja käyttävät jarrutusenergiaa -ganz/skoda trollino- hyödyksi)
-hiljaisia ja mukavia matkustaa (moottorin pienemmän koon ja sähkölaitteiden sijoituspaikan takia matkustamosta on saatu tilava ja käytävistä leveä)
-teknisten ominaisuuksiensa takia täysin matalalattiaisia
trollikat tarjoavat sähkömoottorinsa ansiosta nopeata, kitkatonta kyytiä (ei vaihteistoa, siis dieseleitä tasaisempi käynti ja kulku), kiihdyttävät nopeasti ja jarruttavat tasaisesti
trollikat eivät tarvitse talviaikaan pitkää esilämmittelyä ja läpi yön tyhjäkäyntiä
trollikoita varten ei tarvitse ylläpitää tankkauspaikkaa (ja mahd. varikkohenkilökuntaa polttoainetoimitusta ja systeemin ylläpitoa varten..?)
trollikoiden päästöt eivät tule suoraan matkalaisen naamalle.. :biggrin:
ja busseista lainattu muutama ominaisuus:
-trollikat kulkevat siellä missä bussitkin ja pääsevät sinne minne ratikat eivät
Nykyaikaiset trollikat liikkuvat kolmen kaistan leveydellä.
Osissa malleissa on akku jonka ansiosta kulkevat sähkökatkostenkin aikana ja pystyvät ajamaan tarvittaessa poikkeavaa reittiä tai siirtyä varikon aluella.
Näiden seikkojen lisäksi ovat silmiä hiveläviä kuten raitiovaunut ja komeita niinkuin bussitkin ovat,
ainakin joukkoliikenteen ystävän silmässä :lol:
Selventäisitkö vähän?
Tässä on muutama minulla päällimmäisenä oleva ajatus, toiset keskusteluun osallistuvat ovat jo minusta aika tyhjäntävästi selvittäneet trollikoiden edut ja käyttömahdollisuudet.. joten
raitiovaunuista lainattu muutama hyvä ominaisuus:
trollikat ovat
-ympäristöystävällisiä (sekä syöttävät sähköä takaisin järjestelmään että varastoivat sitä akkuihin, ja käyttävät jarrutusenergiaa -ganz/skoda trollino- hyödyksi)
-hiljaisia ja mukavia matkustaa (moottorin pienemmän koon ja sähkölaitteiden sijoituspaikan takia matkustamosta on saatu tilava ja käytävistä leveä)
-teknisten ominaisuuksiensa takia täysin matalalattiaisia
trollikat tarjoavat sähkömoottorinsa ansiosta nopeata, kitkatonta kyytiä (ei vaihteistoa, siis dieseleitä tasaisempi käynti ja kulku), kiihdyttävät nopeasti ja jarruttavat tasaisesti
trollikat eivät tarvitse talviaikaan pitkää esilämmittelyä ja läpi yön tyhjäkäyntiä
trollikoita varten ei tarvitse ylläpitää tankkauspaikkaa (ja mahd. varikkohenkilökuntaa polttoainetoimitusta ja systeemin ylläpitoa varten..?)
trollikoiden päästöt eivät tule suoraan matkalaisen naamalle.. :biggrin:
ja busseista lainattu muutama ominaisuus:
-trollikat kulkevat siellä missä bussitkin ja pääsevät sinne minne ratikat eivät
Nykyaikaiset trollikat liikkuvat kolmen kaistan leveydellä.
Osissa malleissa on akku jonka ansiosta kulkevat sähkökatkostenkin aikana ja pystyvät ajamaan tarvittaessa poikkeavaa reittiä tai siirtyä varikon aluella.
Näiden seikkojen lisäksi ovat silmiä hiveläviä kuten raitiovaunut ja komeita niinkuin bussitkin ovat,
ainakin joukkoliikenteen ystävän silmässä :lol: