Eli ilmeisesti 4:n matkoista huomattava prosenttiosuus on matkoja Mannerheimintien ja Katajannokan välillä. Mutta ongelmana nelosella on mahdollisesti loppupää Tullinpuomista Kalastajatorpalle. Arki-iltaisin 19 maissa 5 - 10 henkilöä poistuu Munkkiniemen puistotien ja Laajalahdentien risteyksessä. Loput pysäkit tästä eteenpäin kyydissä on 0 - 2 matkustajaa. sama toisinpäin Kalastajatorpan suunnasta vaunu tulee usein tyhjänä ja ensimmäiset matkustajat tulevat Munkkiniemen puistotiellä. Jos tämä matkustajien vähäisyys Munkkiniemen päässä ei ole ongelma, niin eihän siinä mitään.
Tämä korjautuu näin:
4 jatketaan Munkkivuoreen. Joka toinen vaunu, esim. tyyliin T-vuorot, Talinrantaan ja tavallinen nelonen Munkkivuoren ostarilla ympäri. h53 jatketaan nyky-nelosen reittiä lenkki Munkan rantaan ja takaisin. Koska 53 ei aja ruuhka-aikoihin, sama reittimuutos myös 52A:lle, joka taas kulkee vain ruuhka-aikoina. 52A:sta voi vaihtaa nopeasti 4/T, 14, 18, 39/A, 40, 41, 45, 194, 195, 205, 231-364, A, E, M, S, U- linjoihin ja 53:sta nopeasti 3T, 4/T, 7A/B, 10, 14/B, 18, 39-47, 63, 194, 195, 205, 231-495 linjoihin, jos haluaa ydinkeskustaan. Valinnanvaran ollessa puutteeton vaihto kestäisi mariginaalisen vähän.