vristo
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 4,139
Vaikuttaa siis siltä, että trollikkasuunnitelmat voidaan laittaa mappi-öhön muiden toteutumattomien, kuten Castrenin metron, tai esimerkiksi ratikan Kanjo-projektin kanssa, kanssa.
Mielenkiintoinen prosessi kuitenkin ja toki olisin mielelläni nähnyt trollikoita Helsingin kaduilla, mutta nykyisessä maailman- ja muussa tilanteessa ei liene oikea aika kokonaan uuden tyypisen joukkoliikennemuodon aloittamiselle. Totta on myös tuo kaupunkisunnitteluviraston lausunnossa mainittu erikoisosaamista vaativa trollikankuljettaja työ sekä siihen liittyvät haasteet.
Molemmat, kaupunkisuunnitteluviraston sekä HKL-johtokunnan lausunnot ovat sinäänsä varsin asiallista tekstiä, joka ei varsinaisesti käy johdinautojen kimppuun järjestelmänä, vaan toteavat projektin aloittamiseen ja ylläpitoon liittyvät haasteet ja vaikeudet Helsingin nykyisessä tilanteessa.
Odotan kuitenkin niitä suunnitelmia ja toimenpiteitä, joita ksv:n lausunto esittää mm. bussien, ratikoiden sekä raskaan raideliikenteen roolien selkeyttämisestä ja vaikkapa runkolinjojen tarpellisuudesta.
Mutta ei hätää, me trollikkaharrastajat: Euroopan trollikkakaupungit ja -järjestelmät ovat vaivattoman lentomatkan päässä ja ehkäpä onkin parempi, että ne ovat siellä osaavissa käsissä.
Mielenkiintoinen prosessi kuitenkin ja toki olisin mielelläni nähnyt trollikoita Helsingin kaduilla, mutta nykyisessä maailman- ja muussa tilanteessa ei liene oikea aika kokonaan uuden tyypisen joukkoliikennemuodon aloittamiselle. Totta on myös tuo kaupunkisunnitteluviraston lausunnossa mainittu erikoisosaamista vaativa trollikankuljettaja työ sekä siihen liittyvät haasteet.
Molemmat, kaupunkisuunnitteluviraston sekä HKL-johtokunnan lausunnot ovat sinäänsä varsin asiallista tekstiä, joka ei varsinaisesti käy johdinautojen kimppuun järjestelmänä, vaan toteavat projektin aloittamiseen ja ylläpitoon liittyvät haasteet ja vaikeudet Helsingin nykyisessä tilanteessa.
Odotan kuitenkin niitä suunnitelmia ja toimenpiteitä, joita ksv:n lausunto esittää mm. bussien, ratikoiden sekä raskaan raideliikenteen roolien selkeyttämisestä ja vaikkapa runkolinjojen tarpellisuudesta.
Mutta ei hätää, me trollikkaharrastajat: Euroopan trollikkakaupungit ja -järjestelmät ovat vaivattoman lentomatkan päässä ja ehkäpä onkin parempi, että ne ovat siellä osaavissa käsissä.