Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta miten tuo rautapyörä liikkuu pystysuunnassa kumipyörään nähden ? Jäi vähän epäselväksi.
Vai olisiko kyseessä flaaminkielisen alueen bussiliikennettä hoitavan De Lijn -yhtiön halusta päästä yhdestä kulkuvälineestä kokonaan eroon? Kun johdinautoliikenne Gentissä lopetetaan ensi kuussa, johdinautot ovat historiaa koko Belgiassa.Jättäkäämme huvittava Regiorailer omaan arvoonsa.
Case Gent, Belgia:
25.3.1989 alkaen raitiolinja 3 korvattiin johdinautolinjalla. (Osasyynä ilmeisesti Belgian höpöttää-rauta politiikka, kuten Google-kääntäjä asian ilmaisee.)
30.6.2009 liikennöidään Gentissä viimeistä päivää johdinautoilla. Linjaa aletaan liikennöidä hybridibusseilla ja tulevaisuudessa se lienee on tarkoitus muuttaa, arvatkaapa, raitiotieksi :biggrin:.
DoDuck
Mutta piti sitten vain "väkisin" muuttaa johdinautolinjaksi. Tässähän vain ajettiin ensimmäisen sukupolven kalusto loppuun. Ja sitten lappu luukulle!Tosin koulusaksaa hieman soveltamalla pystyy ymmärtämään, että tuo linja 3 ei ikinä ollut sopiva johdinautoliikenteelle:
http://trolleybus.ligne54.be/nl-inbelgium.htm
Tässä taisi sittenkin olla vähän huumorinkukkaakin mukana. Tiedän kyllä, että muutkin hallintoyksiköt kuin vain HKL-Suy varautuvat ainakin muodollisesti j-autojen uuteen tulemiseen. Ksv:n kaveri on vastannut Jätkäsaareen liittyneeseen sähköpostikyselyyn suunnilleen näin: "Jätkäsaaren rakentaminen on erittäin pitkäkestoinen projekti, joten katujenkin toteutus voinee muuttua suunnitellusta (tietyissä rajoissa). Kyseessä on tosiaankin monen lautakunnan alaisuuteen kuuluva asia ja joskus lautakunnat ovat tehneet varsin yllättäviäkin päätöksiä, palauttaneet asioita uudelleenvalmisteluun jne. Kiskot sinne siis tulevat, mutta kulkeeko kiskoalueella raitiovaunu vai johdinbussi, on eri asia."Hyvä, että asia saa lisää julkisuutta ja kertonee sen olevan HKL:n virallinen kanta. Joten eiköhän ne tänne tule, vaikka jotkut vastaan kiskoilla sutisivatkin!
Tuo kullostaisi kyllä aivan järjettömältä."Kiskot sinne siis tulevat, mutta kulkeeko kiskoalueella raitiovaunu vai johdinbussi, on eri asia."
Noin päätöntä ei voine tapahtua edes erityisolosuhteissamme.Tuo kullostaisi kyllä aivan järjettömältä.
Noin päätöntä ei voine tapahtua edes erityisolosuhteissamme.
Ksv:n kaveri on vastannut Jätkäsaareen liittyneeseen sähköpostikyselyyn suunnilleen näin: "Jätkäsaaren rakentaminen on erittäin pitkäkestoinen projekti, joten katujenkin toteutus voinee muuttua suunnitellusta (tietyissä rajoissa). Kyseessä on tosiaankin monen lautakunnan alaisuuteen kuuluva asia ja joskus lautakunnat ovat tehneet varsin yllättäviäkin päätöksiä, palauttaneet asioita uudelleenvalmisteluun jne. Kiskot sinne siis tulevat, mutta kulkeeko kiskoalueella raitiovaunu vai johdinbussi, on eri asia."
Rakennusviraston toki. Mutta siis muun kuin HKL-Suy:n.Tuo taitaa kuitenkin olla rakennusviraston,...
Eli KSV mieluummin ajattaa raitiolinjoja naftabusseilla (olettaen että HSL:n mielestä raitioliikenne "on liian kallista") kuin ympäristöystävällisillä johdinautoilla. Tulevaisuushan on sitten todella loistavaa! Jippii!Kun pohditaan taaksepäin miten KSV on suhtautunut joukkoliikenneasioihin ja erityisesti raitiovaunuliikenteeseen ja miten KSV huomioi kokonaisuuksia on erittäin epätodennäköistä, että virkamiesten esitys olisi myönteinen.
Eli KSV mieluummin ajattaa raitiolinjoja naftabusseilla (olettaen että HSL:n mielestä raitioliikenne "on liian kallista") kuin ympäristöystävällisillä johdinautoilla. Tulevaisuushan on sitten todella loistavaa! Jippii!
Eihän johdinautossa ole mikään paremmin kuin naftabussissa. Päinvastoin. Johdinauto on sidottu niihin lankoihinsa. Esim nopeusrajoitukset ovat molemmille samat. Samoin kadussa olevat epätasaisuudet vaikuttavat molempiin samalla tavalla. Ratikalla sen sijaan on mahdollista päästä nopeammin omalla väylällä. Kadullakin kyyti on tasaisempaa kuin bussilla. Samoin ratikassa voi olla kolmen bussin kapasiteetti.Eli KSV mieluummin ajattaa raitiolinjoja naftabusseilla (olettaen että HSL:n mielestä raitioliikenne "on liian kallista") kuin ympäristöystävällisillä johdinautoilla. Tulevaisuushan on sitten todella loistavaa! Jippii!