- Liittynyt
- 7 Maaliskuu 2009
- Viestit
- 1,501
Miten raide-jokeri liittyy Pajamäen yhteyksiin keskustaan? Raide-Jokeri ei mene keskustaan ja Pajamäkeläisen pitää kävellä sille jopa yli 600m.- Linjan 14 säilyttäminen ja muuttaminen johdinautoksi verrattuna Topeliuksenkadun raitiotiehen ja Raide-Jokerin järjestelyihin
Pelkkä Hernesaaren raitiotie ei ole linjan 16 korvaaja, sen lisäksi tarvittaisiin mm. linjan 16X muuttaminen pysyväksi linjaksi sekä se poistaisi yhteyden Hakaniemestä Pohjoisrantaan sekä Itä-Helsingistä Erottajalle ym.- Linjan 16 säilyttäminen ja muuttaminen johdinautoksi verrattuna Hernesaaren raitiotiehen
Jos linja 18 poistettaisiin ja linja 4 haaroitettaisiin nykyisillä suunnitelmillaan, niin suoralle yhteydelle keskustaan tulisi linjan 18 lenkin matkustajille kävelyä 400-1200 m. Tässä ja tässä minun ratkaisuni Munkkivuoren linjoille:- Linjan 18 säilyttäminen ja muuttaminen johdinautoksi verrattuna linjan 4 haaroittamiseen Munkkivuoreen
1
2
3
Pitäisin linjan 55 bussilinjana Kumpulan mäkilenkin sekä Hietaniemen osuuden takia. Reitti ei vaadi raitiovaunua.- Linjan 55 säilyttäminen ja muuttaminen johdinautoksi verrattuna linjan 1 jatkamiseen Koskelaan tms. järjestelyyn
Veräjämäen raitiotietä kannatan, Lauttasaarestakin voisi muuttaa linjan 20 raitiotieksi, kun linjaus on jo rakennettu välillä Salmisaari-Erottaja. Toinen vaihtoehto olisi johdinauto nykyisen 8:n päättäriltä linjan 20 reittiä ja 1:n jatke Erottaja-Bulevardi-Salmisaari siihen saakka.- Linjan 65 säilyttäminen ja muuttaminen johdinautoksi verrattuna Veräjämäen raitiotiehen ja Lauttasaaren raitiotiehen
En usko että tässä tapauksessa raitiovaunu olisi kannattavampi.Mikko Laaksonen sanoi:- Linjojen 68 ja 71 säilyttäminen ja muuttaminen johdinautoksi verrattuna Viikin ja Pihlajamäen raitiotiehen