- Liittynyt
- 4 Lokakuu 2009
- Viestit
- 3,231
Ei pääse, koska kakkonen ei kulje keskustaan.
Eikö A. Laikmaa ole mielestäsi keskustaa? Eipä ratikallakaan pääse sen keskustampaan esim. Kanutin pysäkiltä.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Ei pääse, koska kakkonen ei kulje keskustaan.
On se keskustaa. En ollut siitä kuullut, joten luulin sen sijaitsevan muualla. Karttaa en huomannut katsoa.Eikö A. Laikmaa ole mielestäsi keskustaa? Eipä ratikallakaan pääse sen keskustampaan esim. Kanutin pysäkiltä.
On se keskustaa. En ollut siitä kuullut, joten luulin sen sijaitsevan muualla. Karttaa en huomannut katsoa.
Ei ole ollut kiinnostusta perehtyä Tallinnan bussireitteihin. Kyllä satamaan pitäisi ratikalla päästä. En ole myöskään nähnyt koskaan kakkosta keskustassa, vaikka olen seissyt pitkiä aikoja Hobujaaman pysäkillä sekä nyt Kun Kanutin pysäkki oli pois käytöstä tänä kesänä, kävelin myös keskustaan kakkosen reittiä, eikä yhtään satamaan menevää bussia tullut vastaan. Se on saattanut olla poikkeusreitillä.Ensi kerralla voisi vähän tehdä taustatyötä ennen kuin antaa näppäimistön sauhuta. Tai ainakin muotoilla viestinsä mutu-henkeen eikä esittää faktanomaisesti jotain sellaista, joka ei pidä lainkaan paikkaansa.
Pitää taas valittaa. Tuo kakkonenhan on koko kaupaungin yksi hyödyllisimmistä linjoista, koska ajelee molempien terminaalien, keskustan, keskustorin (aika paljon suomituristia poikkeaa siellä), bussiaseman, sikupillin (keskustaa lähin oleva Prisma tällä hetkellä) ja ülemisten (yksi suurimpia kauppakeskuksia) kautta lentokentälle. Eli käytännössä yhdellä linjalla kaikki mitä turisti tarvitsee. Aikatauluja ei ole vain ollenkaan sovitettu laiva-aikatauluihin ja usealta laivavuorolta saa hölkätä ripeämmin, että bussiin kerkiää. Älytöntä on myös se, että A-terminaalin edessä bussi usein odottaa aivan terminaalin edessä, ovet lukossa, siirtyen verrattain kauas ahtaan kadoksen alta matkustajia noutamaan (vuoroväli on pitkä, joten tämä odotus voi olla myöskin pitkä). Ongelmaa ei ole hyvällä kelillä, mutta sateella katos on ahdas ja ohiajavat taksit ruiskasevat kintutkin märiksi.
Mielestäni ainut järkevä nopean aikataulun ratkaisu olisi päättää muutamat (1 per asuinalue esim) bussilinjoista satamaan Hobujaaman sijasta. Saisi lähes ilmaiseksi hyvän liityntäliikenteen. Ensimmäisenä ehdokkaana olisi linja nr 40.
Kyllä ainakin eilen Tallinnassa näkyi MRP:n busseja liikenteessä. Liekö sitten TLT vuokrannut tms. ?1.2.2019 alkaen MRP Linnaliinid ei enää liikennöi talousvaikeuksien vuoksi. Sen ajamat linjat ovat siirtyneet TLT:lle.
Sinänsä yllättävä uutinen. Kalustokin oli varsin uutta joten sen puolesta pieni notkahdus palvelun laadussa, kun enää näillä linjoilla ei joka vuorolla ole matalalattiaisia busseja.
Olen nyt tämän kuukauden aikana havainnut tuolla linjalla 2 sekä vanhoja MRP:n autoja uusilla logoilla sekä myös perinteistä TLT:n kalustoa. Muistan lukeneeni, että autojen leasing-sopimukset siirrettiin TLT:lle, että periaatteessa omistaja säilyi samana, vuokraaja vaihtui.
Tässä tuoreehko kuva:
Näytä liitetiedosto 2911
Tässä kyseisen auton tiedot:
http://www.ebus.ee/verhicle/3865/