- Liittynyt
- 26 Kesäkuu 2008
- Viestit
- 546
Estonian tapauksessa on myös mielenkiintoista muistaa se yksityiskohta, että rakentajatelakka oli tietoinen rakenteen vieallisuudesta ja haki aikoinaan laivalle rajoitettua sertifikaatiota, jonka mukaan sillä ei olisi saanut ajaa avomerellä. Jostain syystä luokittajaviranomainen ei kuitenkaan mitään erityisrajoitteita alukselle asettanut.
Tässäpä olikin se kaikkein tärkein asia, eli Silja Europassa ja Gabriellassa on molemmissa turvallisempi perhosportti. Lisäksi jos oikein muistan, niin juuri tuolla kyseisellä korvauskeikalla Europalla oli ongelmia keulapotkureiden kanssa, kun itse kävin ottamassa laivasto tuolloin kuvia niin se tuli satamaan hinaajien avustamana.
Mutta lieneekö tuon Siljan tapauksessa tekemistä asialla sen kanssa, että Europalla on varsin suuri tuulipinta-ala kokoonsa nähden ja sen takia huomioivat varmimman päälle aluksensa ominaisuuksia?
Europalla muuten ei ole visiirimallista keulaporttia kuten ei tosiaan Gabriellallakaan:frown:
Tässäpä olikin se kaikkein tärkein asia, eli Silja Europassa ja Gabriellassa on molemmissa turvallisempi perhosportti. Lisäksi jos oikein muistan, niin juuri tuolla kyseisellä korvauskeikalla Europalla oli ongelmia keulapotkureiden kanssa, kun itse kävin ottamassa laivasto tuolloin kuvia niin se tuli satamaan hinaajien avustamana.