Mikko Laaksonen
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 2,789
Raitiotie voisi olla Jyväskylässä mahdollinen lähinnä akselilla Kortepohja - Keskussairaala Keskusta - Lutakko - Kuokkala. Tällä reitillä asukaspohja olisi varmasti riittävä. Suurempi kysymys on se, onko yksi raitiovaunulinja perusteltu investointi.
Toinen, investointikustannuksiltaan edullisempi vaihtoehto, joka voisi soveltua Jyväskylään hyvin on johdinauto. Jyväskylässä (kuten myös esim. Kuopiossa) voi olla, että kaupunkirakenne soveltuisi paremmin johdinautoverkolle. Johdinauton energiankulutus on vain noin 50% dieselbusseista.
Toinen, investointikustannuksiltaan edullisempi vaihtoehto, joka voisi soveltua Jyväskylään hyvin on johdinauto. Jyväskylässä (kuten myös esim. Kuopiossa) voi olla, että kaupunkirakenne soveltuisi paremmin johdinautoverkolle. Johdinauton energiankulutus on vain noin 50% dieselbusseista.