Jyväskylän paikallisliikenne

Autoilijoilla on usein virhekäsitys bussikaistojen tehokkuudesta. Yhteen bussiin kun mahtuu melkein parhaimmillaan 50 auton verran ihmisiä ei kaistan täydy olla kokoajan edes täynnä busseja vetääkseen saman verran ihmisiä. Vaikka parinkymmenen sekunnin nopeutus kuulostaa pieneltä, lisää se kyllä joukkoliikenteen täsmällisyyttä kun ei esim. ruuhka-aikaan tarvitse autojen perässä jonotella. Tällaisilla pienillä toimilla lisätään joukkoliikenteen houkuttelevuutta tehokkaasti.
 
Etenkin ruuhkatuntien aikaan bussikaista on todellakin tarpeen. Kuinka moni teistä ryhmäläisistä esim. tietää, että kuinka kauan linjalla 20 kestää matkata Asemakadun paikallisliikenneterminaalilta Vasarakadun pysäkkitolpalle ruuhkatuntien aikaan. Matka jonka varrella on kutakuinkin neljä pysäkinväliä ?
 
Eilen illalla näin Vaajakosken moottoritiellä Jyväskylään päin ajavan kokonaan valkoisen VDL Citea LLE:n. Näkyi kiiltävät jäljet entisistä Pohjolan Liikenteen teippauksista. Mahtaakohan olla tulossa käytettynä Koiviston autolle, vai olikohan kauttakulkumatkalla johonkin muuhun kaupunkiin?
 
Eilen illalla näin Vaajakosken moottoritiellä Jyväskylään päin ajavan kokonaan valkoisen VDL Citea LLE:n. Näkyi kiiltävät jäljet entisistä Pohjolan Liikenteen teippauksista. Mahtaakohan olla tulossa käytettynä Koiviston autolle, vai olikohan kauttakulkumatkalla johonkin muuhun kaupunkiin?
Fibusilla on myynnissä Pohjolan Liikenteen penkkikankailla oleva VDL Citea LLE. Saattoi olla siis matkalla Ouluun.
 
Takaisin
Ylös