Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Kyllähän siihen dösäpysäkki tulee ja seuraava on tietääkseni vasta Ateneumin edessä. Paikalla on aina ollut dösäpysäkki, tosin aiemmin se oli Kaivokadun varressa, kadulla. Varmaan sellaiset autot kuin h65A ja 66A ainakin saavat oman stoppinsa siihen.
Kyllähän siihen dösäpysäkki tulee ja seuraava on tietääkseni vasta Ateneumin edessä. Paikalla on aina ollut dösäpysäkki, tosin aiemmin se oli Kaivokadun varressa, kadulla. Legendaarinen ja onneksi jo historiaan jäänyt h17 pöristeli ja päristeli siinä vielä ennen siirtymistään poikkeusreittien sekaville teille.
Varmaan sellaiset autot kuin h65A ja 66A ainakin saavat oman stoppinsa siihen. Ehkä 08N myös. Mielestäni ihan tyylikäs järjestely ja kaipaa vielä kaidetta.
Seurailin tänään Simonkadun liikennettä ja täytyy sanoa, että olen aika pettynyt. Annankadulta käännyttäessä oikealle Simonkadulle joukkoliikenteellä eli busseilla ja ratikoilla on sama kaista ja jopa yhteinen pysäkki. Samalla kaistalla on autot. Kun auto ajaa suoraan, ryhmittyy kuljettaja lähes huomaamattaan suoraan "BUS"-merkinnällä varustetulle korokkeelliselle kaistalle ja näin kuvittelee olevansa sillä kaistalla, josta mennään suoraan. Oikealle tuntuu ryhmittyvän porukka, joka on menossa oikealle, Manskua etelään. Jos meno jatkuu tällaisena valvomattomana viidakkona, ei se lupaa hyvää: tuloksena on nimittäin, että 3T ja Jätkän tuleva ratikkaliikenne seisoo Simonkadulla autojonossa.
Koska valmistaudutaan keskustatunnelin tuomiseen päätettäväksi. Sen päätöksen teko helpottuu, kun järjestetään sellaisia liikennesumppuja, joiden ”ainoa” ratkaisu on rakentaa 600–800 miljoonalla eurolla tunnelia.Miksiköhän Simonkatua alas menevää autoliikennettä ei ohjata Yrjönkadun kautta?
Ei jalankulkijoiden tarvitse päästä Simonkadun yli kuin suojateiltä.
Jos Simonkatu olisi kokonaan kävelykatu, aita olisi vieläkin tarpeellisempi turvallisuuden ja poukkoilevien kävelijöiden takia.