Eipä ole pinnan alla mitään, vaan työt seisovat kummassakin kohteessa, kyse on postitalon edessä paikallaan junnaavista ratatöistä. Kaivokadun ja Manskun kulma oli olevinaan kesän jälkeen "valmis", mutta se revittiin uudelleen auki. Kyllä ruuhkautuminen on ollut osittain merkittävääkin, koska työmaat ovat niin lähekkäin. Ajoneuvoliikenne tukkii Erottajan (estää 3,6.9 ja 10-linjoja) ja myös Aleksin ja Manskun risteyksen. Kyse on merkittävästä haitasta ja ruuhkautuminen on todella isoa ko. alueella. HKR:ää on turha puolustella, laitos on kunnostautunut olemaan aina myöhässä, vrt. Porthan, Mikonkatu ja monet muut esimerkit. Aina löytyy joku tekosyy syyttää vaan muita tekijöitä tämän laitoksen toimesta. Ehkä tähänastisista saavutuksista seksikkäin on muuten Korkeavuorenkatu, joka avattiin kesällä 6 kertaa.
Ja mitä ensi kesään tulee: eiköhän HKL:n ja HKR:n pojat keksi roppakaupalla uusia kuoppia, ei hätää, ei niistä tule pulaa, vaan heti vapun jälkeen on luvassa taas "kaivuukarnevaalit". On mielenkiintoista, että noin pienellä alueella tarvitaan noin paljon korjaamista.