339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,466
Vs: Kampin ratikkalinja
Koska se kuulemma hankaloittaa risteysalueen sujuvuutta, kun liikennevaloihin tulee yksi vaihe lisää. Tämä perustelu on mielestäni osin keksitty, sillä tehokkaalla valo-ohjauksella ("vihreä" saadaan vain kun vaunu tulee; kolmosen nykyisellä vuorovälillä kerran viidessä minuutissa) tuon ei pitäisi aiheuttaa mitään ylitsepääsemättömiä vaikeuksia. Kääntyyhän samassa risteyksessä nytkin bussi 17 Kaivokadulta vasemmalle Manskulle ilman sen suurempaa dramatiikkaa.
Toinen juttu on sitten se, että Simonkadulta Aleksille kulkeva ratikkalinja pysähtyy Scandic Simonkentän jälkeen vasta Aleksin ja Keskuskadun risteyksessä. Lasipalatsin ja Rautatieaseman tärkeä, keskeinen alue jää palvelematta. Tämä on mielestäni ihan oikea puute.
Miksei kolmonen voi vaan kääntyä Simonkadulta etelään Mannerheimintielle niin kuin nyt Arkadiankadulta?
Koska se kuulemma hankaloittaa risteysalueen sujuvuutta, kun liikennevaloihin tulee yksi vaihe lisää. Tämä perustelu on mielestäni osin keksitty, sillä tehokkaalla valo-ohjauksella ("vihreä" saadaan vain kun vaunu tulee; kolmosen nykyisellä vuorovälillä kerran viidessä minuutissa) tuon ei pitäisi aiheuttaa mitään ylitsepääsemättömiä vaikeuksia. Kääntyyhän samassa risteyksessä nytkin bussi 17 Kaivokadulta vasemmalle Manskulle ilman sen suurempaa dramatiikkaa.
Toinen juttu on sitten se, että Simonkadulta Aleksille kulkeva ratikkalinja pysähtyy Scandic Simonkentän jälkeen vasta Aleksin ja Keskuskadun risteyksessä. Lasipalatsin ja Rautatieaseman tärkeä, keskeinen alue jää palvelematta. Tämä on mielestäni ihan oikea puute.