Kaupunkiliikenne Oy suunnittelee raitiovaunuhankintaa (MLNRV4?)

Huippuesimerkki nollatiedottamisesta: kiva kun teitä kiinnostaa, me emme kerro mitään, koska syyt. :ROFLMAO:
...en tiedä, onko Kaupunkiliikenne Oy:llä mahdollisuuksia julistaa joitain osia tästä asiasta omiksikin liikesalaisuuksiksi, onhan kyseinen lafka nykyään osakeyhtiö sekin. Jos on, pidän sitä demokratian kannalta erittäin ongelmallisena tilanteena (ollaanhan tässä nyt käyttämässä 271 miljoonaa euroa julkista rahaa) ja yhtenä lisäperusteena sille, ettei HKL:ää minunkaan mielestäni olisi pitänyt yhtiöittää.
Mutta tämähän on se suurin yksittäinen syy sille, että koko yhtiöittäminen tehtiin. Saadaan se pois kunnallisen päätöksenteon piiristä. Toinen suuri syy on se, että yhtiö voidaan myöhemmin pilkkoa pienemmiksi yhtiöiksi, joita sitten taas myöhemmin voidaan myydä pois pikku hiljaa.
 
Viimeksi muokattu:
Huippuesimerkki nollatiedottamisesta: kiva kun teitä kiinnostaa, me emme kerro mitään, koska syyt. :ROFLMAO:

Mutta tämähän on se suurin yksittäinen syy sille, että koko yhtiöittäminen tehtiin. Saadaan se pois kunnallisen päätöksenteon piiristä. Toinen suuri syy on se, että yhtiö voidaan myöhemmin pilkkoa pienemmiksi yhtiöiksi, joita sitten taas myöhemmin voidaan myydä pois pikku hiljaa.
Vastaus olisi kuitenkin aivan sama vaikka tässä olisi HKL tjmv. ollut kilpailuttamassa. Tarjouspyynnön vastainen tarjous on kuitenkin hylättävä. Olisimme nähneet hankintapäätöksen perusteluineen pöytäkirjasta. Tämä homma on nyt saanut sen verran ihmeellisiä kierteitä, että hyvä on tuokin tiedote. Onhan aivan mahdollista, että Skodan tarjous olisi ollut kalliimpi? Ei se, että mahdollinen kokoonpano tehdään täällä varmista halvinta hintaa eikä parasta laatua.
 
Vastaus olisi kuitenkin aivan sama vaikka tässä olisi HKL tjmv. ollut kilpailuttamassa.
Se on ihan totta. Tiedotusperinne on ollut samanlainen silloinkin.
Tarjouspyynnön vastainen tarjous on kuitenkin hylättävä.
Näin on. Nythän on erimielisyyttä siitä, onko tuo Škodan tarjous ollut tarjouspyynnön vastainen. Škodan näkemyksen mukaan ei. Sitä sitten markkinaoikeudessa ratkottaneen.
Onhan aivan mahdollista, että Skodan tarjous olisi ollut kalliimpi?
On toki. Se on voinut olla myös jotenkin muuten huonompi.
Ei se, että mahdollinen kokoonpano tehdään täällä varmista halvinta hintaa eikä parasta laatua.
Lisäksi me emme tiedä, olisiko Škodan vaunuja edes rakennettu tai pantu kokoon Suomessa. Huhu kertoo kovasti, että Otanmäessä on henki vahvasti sellainen, että pillit menevät joka tapauksessa pussiin, kun Tampereen ja Helsingin käynnissä olevat tilaukset on toimitettu, ja että näin olisi ollut riippumatta siitä, miten tässä kisassa käy.

Minulla ei oikein ole tässä henkilökohtaista kantaa suuntaan eikä toiseen – Stadler vai Škoda. En tiedä, mitä Škoda on tarjonnut, en tiedä miksi niiden tarjous on hylätty enkä tiedä olisiko niiden vaunuja kuitenkaan valmistettu Suomessa. Stadler ei ole huono firma, ja heillä on ollut hommassa mukana hyvä konsultti, joka osaa sekä suunnitella että ostaa raitiovaunuja Helsinkiin. Silti se 4+0+4 mietityttää, kun se jo kertaalleen konfiguraationa hylättiin.
 
Takaisin
Ylös