- Liittynyt
- 25 Lokakuu 2017
- Viestit
- 602
Melko huonosti toteutettu linjakartta, kun punaiset rastit eivät erotu erityisen hyvin punaoranssista. Miksiköhän ei ole käytetty tuossa Rautatientorilla harmaata linjaviivaa, kuten joissain tiedotejulisteissa?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Onhan näitä pitkään mietitty. Crusellin silta pitää korjata, Mansku pitää rempata, Kruunusillat rakentaa ja Mäkelänkadulle on tulossa remontti. Nämä vain muutamia.Raitiolinja 8 toki laitetaan nyt myös tauolle ja korvataan bussilla.
Kuka nyt voisi haluta matkustaa ratikalla 8 Ruoholahden tai Sörnäisten metroasemalle kun metrolinja on poikki Rautatientorilla?
Eikö kukaan HSL:llä tai Helsingin kaupungilla vastaa joukkoliikennepalvelun kokonaisuudesta ja remonttien lomittamisesta? Näköjään ei.
Crusellinsilta on kesäkauden pois pelista, eli sen puolesta Jätkäsaareen ei ole raitioyhteyttä Ruoholahdesta.Korvaavasta liikenteestä sen verran, että mikähän järki on siinä, ettei 9B:tä ole vaivauduttu kierrättämään Ruoholahden kautta?
Länsimetron sivuilla lukee säilytystilan olevan 400 metriä pitkä ja 25 metriä leveä. 20 junaa (4 vaunua) mahtuu siis viidelle raiteelle. 20:llä junaparilla riittäisi kolme raidetta ja muistikuva on, että siellä oli enemmän kun SRS:n tutustumiskäynnillä Länsimetron jatkeelle siellä käytiin.Jos tuo 20 junayksikköä viittaa 2 vaunun yksiköihin, Tapiolan käyttö on täysin perusteltua. Jos se sen sijaan viittaa 4 vaunun yksiköihin,
Ja suurimmaksi osaksi ajetaan vieläpä kaksiakselisilla, eikä edes telibusseilla200 matkustajan ratikan korvaaminen yksi yhteen 90 matkustajan telibussilla saattaa jo itsessään aiheuttaa ruuhkautumista.
Ja suurimmaksi osaksi ajetaan vieläpä kaksiakselisilla, eikä edes telibusseillaHelsingin Sanomien mukaan HSL:lle tuli yllätyksenä, että 8X ruuhkautuu kun matkustajat käyttävät sitä korvaamaan metroa Ruoholahden ja koillisen kantakaupungin välillä, eivätkä noudata annettuja ohjeita ja matkusta 9/9B:llä. Ilmeisesti sitäkään ei tultu ajatelleeksi, että 200 matkustajan ratikan korvaaminen yksi yhteen 90 matkustajan telibussilla saattaa jo itsessään aiheuttaa ruuhkautumista.
Eipä se ole aikaisemmin aiheuttanut ongelmia. Ratikkaa korvaavat bussit ovat yleensä olleet melko tyhjiä.Ilmeisesti sitäkään ei tultu ajatelleeksi, että 200 matkustajan ratikan korvaaminen yksi yhteen 90 matkustajan telibussilla saattaa jo itsessään aiheuttaa ruuhkautumista.
Bussi 8X korvaa Töölö - Sörnäinen välillä itse asiassa kahta linjaa, ratikoita 8 ja 1.Helsingin Sanomien mukaan HSL:lle tuli yllätyksenä, että 8X ruuhkautuu kun matkustajat käyttävät sitä korvaamaan metroa Ruoholahden ja koillisen kantakaupungin välillä, eivätkä noudata annettuja ohjeita ja matkusta 9/9B:llä. Ilmeisesti sitäkään ei tultu ajatelleeksi, että 200 matkustajan ratikan korvaaminen yksi yhteen 90 matkustajan telibussilla saattaa jo itsessään aiheuttaa ruuhkautumista.
Ylen jutussa kerrotaan, että 8X:n tilanteen helpottamista selvitellään. Pohdinnassa on ainakin mahdollinen lisäbussi ja lisäksi viestintää aiotaan selkeyttääOnko tästä ollut tietoa, että aikovatko reagoida tilanteeseen jotenkin? Kun itsekin todennäköisesti tuota linjaa joskus tarvitsen, mutta paitsi nuo tiedot, niin myös Bussitutkan myöhästymistietoja katsoessa ei vaikuta yhtään houkuttelevalta linjalta.