Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

Savonlinjan kotisivuilla on tieto, että he jatkavat Järvenpään paikallisliikenteessä vuodet 2017-2018. Nurmijärvellä Korsisaari jatkaa liikennöimistä vuoden 2018 vuoden loppuun asti ja Nurmijärvellä päätetään keväällä 2017 mahdollisesta liittymisestä HSL-alueeseen vuoden 2019 alusta. Onko jossain tietoa jatkaako Korsisaari myös Tuusulassa? Siellähän on myös käyty keskustelua mahdollisesta liittymisestä HSL-alueeseen.

Ilmeisesti tuossa Järvenpään kilpailutuksessa on ollut jotain epäselvyyksiä ja sen olisikin voittanut Reissu Ruoti.
 
Ilmeisesti tuossa Järvenpään kilpailutuksessa on ollut jotain epäselvyyksiä ja sen olisikin voittanut Reissu Ruoti.

Ahaa. Mielenkiintoista. Kilpailutuksessa oli vaatimuksena 2 ison bussin lisäksi 3 pikkubussia. Reissu Ruodin voitto selittäisi sen, että heidän Lahden varikollaan seisoi reilu viikko sitten kolme Oubusin entistä Kutsenitsia, jotka liikennöivät Oulun citylinjoilla.
 
Ilmeisesti tuossa Järvenpään kilpailutuksessa on ollut jotain epäselvyyksiä ja sen olisikin voittanut Reissu Ruoti.

Kummallista. Katsoin tuolta markkinaoikeus.fi-sivustolta ja sen mukaan Järvenpään kaupunkikehityslautakunta on 10.11.2016 kokouksessaan tehnyt pykässä 69 aiheeseen liittyvän päätöksen. Kyseisen pvm kokouksen pöytäkirjassa ei kuitenkaan tuota pykälää ole... Onko siis asiassa vielä jotain salaista kun ei pöytäkirjamerkintääkään ole? Pitäisihän nyt pöytäkirjassa kuitenkin olla merkintä, että asiaa on käsitelty vaikka sisältö olisikin luottamuksellista...
 
Totta se on joo. Vaatimuksena oli 2 isoa bussia, joten scalat saivat tästä vakkarihommia. Mutta kaipa siellä täytyy joku vara-autokin olla eli olisivatko yhden sellaisen lisäksi hommanneet? Vai onko peräti sähkö-lahtikko vielä hengissä? :D

Tosin 9 vuoden maksimi-ikävaatimuksen noista autoista täyttää vain uudempi Scala, jolla silläkin ikäraja tulee täyteen elokuussa. Kaikista Transdevilta Scanialle palautuneista 09-Scaloista ei taida olla vielä havaintoja uusilla omistajilla. Voisikohan olla, että joku tuollainen olisi mennyt Ruotille?
 
Tosin 9 vuoden maksimi-ikävaatimuksen noista autoista täyttää vain uudempi Scala, jolla silläkin ikäraja tulee täyteen elokuussa. Kaikista Transdevilta Scanialle palautuneista 09-Scaloista ei taida olla vielä havaintoja uusilla omistajilla. Voisikohan olla, että joku tuollainen olisi mennyt Ruotille?
Paljonkin mahdollista, mikäli näitä on vielä ollut vapaana. Olemassaolevilla Scaloilla on kyllä ollut töitä toisaallakin, onhan niitä talviaikaan havaittu Helsingissä joissakin kaiketi kouluihin liittyvissä ajoissa. Asia pitäneekin käydä lähiaikoina toteamassa kameran kanssa ;)

Tuo sähköistetty Lahti 402 on muuten näköjään kuopattu jo syksyllä 2015.
 
Kun kerran Järvenpään hankinnasta on valitettu Markkinaoikeuteen, voi myös olla että siellä mennäänkin nyt väliaikaisella sopimuksella, jolloin kaluston ikärajoista on voitu joustaa.
 
Kun kerran Järvenpään hankinnasta on valitettu Markkinaoikeuteen, voi myös olla että siellä mennäänkin nyt väliaikaisella sopimuksella, jolloin kaluston ikärajoista on voitu joustaa.

Kaupunkikehityslautakunnan päätös $69 (mainitaan markkinaoikeuteen tehdyssä valituksessa) puuttuu edelleen pöytäkirjoista. Edellinen kokous päättyy $68 ja seuraava alkaa $70.
 
Kävin tänään (ma 9.1.2017) katselemassa Järvenpään paikkurissa ja palvelulinjoilla pyöriviä Ruoteja: en tiedä, näinkö kaikkia liikenteessä olleita.
Täyskokoisia busseja näkyi Scalat 20/TJY-500 ja 21/GHI-784 sekä Star 503 10/MRR-60; pikkubusseja Kutsenits-Ivecot UOF-426 ja UOF-427 (entisiä Oulun Citybusseja Oubusilta, sitä ennen Huipuilta).
Jokunen kuva tästä alkaen vasemmalle: https://www.flickr.com/photos/51934812@N03/32090218311 .
 
Kaupunkikehityslautakunnan päätös $69 (mainitaan markkinaoikeuteen tehdyssä valituksessa) puuttuu edelleen pöytäkirjoista. Edellinen kokous päättyy $68 ja seuraava alkaa $70.

Pöytäkirjan ote löytyy nyt ktweb.jarvenpaa.fi-sivustolta kysyttyäni asiakirjoja kirjaamosta. Eräs asiaa tunteva henkilö kertoi, että tuo kuntatiedon julkaisujärjestelmän (ktweb) "ominaisuuksiin" kuuluu, että kun asia merkitään valmistelussa salaiseksi niin ensinnäkin koko pykälä tulee salaiseksi, osittaista salausta ei voi tehdä, ja lisäksi kun pykälä on merkitty salaiseksi, niin se jääkin salaiseksi ellei sitä sitten käsin käydä muuttamassa julkiseksi, ja tämä käsityöhän usein unohtuu.

---------- Viestit yhdistetty klo 13:34 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 12:33 ----------

Pöytäkirjan ote löytyy nyt ktweb.jarvenpaa.fi-sivustolta kysyttyäni asiakirjoja kirjaamosta. Eräs asiaa tunteva henkilö kertoi, että tuo kuntatiedon julkaisujärjestelmän (ktweb) "ominaisuuksiin" kuuluu, että kun asia merkitään valmistelussa salaiseksi niin ensinnäkin koko pykälä tulee salaiseksi, osittaista salausta ei voi tehdä, ja lisäksi kun pykälä on merkitty salaiseksi, niin se jääkin salaiseksi ellei sitä sitten käsin käydä muuttamassa julkiseksi, ja tämä käsityöhän usein unohtuu.

Myös kaupunkikehytsltk ptk 1.12.2016 § 80 on oikaisuvaatimus ja sen johdosta tehty oikaisupäätös, jolla siis sopimus päätyi Reissu-ruotille vaikka 69 § päätöksessä kilpailutuksen voitti Savonlinja.

Luettuani nuo paperit en onnistunut ymmärtämään, että mikä oli tämä puuttuva kansilehti, joka Reissu-ruotin tarjouksesta puuttui ja johti hylkäämiseen ennen oikaisuvaatimusta...
 
Tuusulassa kopsahti juuri nuija ja päättivät liittyä HSL:ään äänin 31-20. Kuulukos Tuusulan asiat siis tästä lähtien tuonne HSL-ketjuun vaikka osa Keski-Uuttamaata se maantieteellisesti edellenkin on?
 
Takaisin
Ylös