- Liittynyt
- 16 Huhtikuu 2015
- Viestit
- 5
Vaikka Nurmijärven kunta itsessään ei ole tiedottanut 10.8.15 alkaen olevasta joukkoliikenteestään mitään, paikallislehti julkisti viimein Nurmijärven suunnan Kehärata-liityntäliikenteen vuorot: http://www.nurmijarvenuutiset.fi/ar...ataulut-selvisivat-muitakin-muutoksia-luvassa.
Klaukkalan osalta liityntälinjan palvelutaso on tehty palvelemaan alkuvaiheessa selvästi vain kouluihinmenoa ja "normityöaikaa". Ja viikonloput on jätetty kokonaan pois, koska Hämeenlinnanväylän busseihinkin pääsee vaihtamaan ja toisaalta Nurmijärvi ei varmaan halua ottaa enempää vastuuta Kivistön pohjoispuolisen alueen joukkoliikenteestä viikonloppuisin(kun Vantaan puolelta ei liikennöidä kuin Kivistöön, ei ollenkaan suoraan HKI keskustaan kuin Nurmijärven suunnan U-vuoroilla) Nurmijärven Kirkonkylän osalta 2 vuoroa suuntaansa päivässä kuulostaa melkein turhalta kosmetiikalta. Saa nähdä tuleeko liityntälinjoihin muutoksia esim. vuodenvaihteessa aikataulujen uudistuessa. Tilanteessa, jossa kunnan joukkoliikennebudjetti on ylittynyt jo alkuvuodelta 10 %/300 000 €, on ymmärrettävää lähteä liikkeelle ensin vähän pienemmällä palvelutasolla ja lisätä sitä tarpeen tullen.
10.8.15 alkaen tulee nähtävästi myös pari lisälinjaa Klaukkalasta Vihdintien kautta Helsinkiin sekä yksi vuoro lisää Palojoen suuntaan Hyrylään kautta aamuun ja iltaan. Tätä ohessa mainitussa lehtijutussa olevaa asiaa en tutkinut vielä tarkemmin, mikä muuttuu "Osa Hämeenlinnanväylää kulkevista Helsinki-vuoroista siirtyvät ajamaan Vihdintien kautta."
Klaukkalan osalta liityntälinjan palvelutaso on tehty palvelemaan alkuvaiheessa selvästi vain kouluihinmenoa ja "normityöaikaa". Ja viikonloput on jätetty kokonaan pois, koska Hämeenlinnanväylän busseihinkin pääsee vaihtamaan ja toisaalta Nurmijärvi ei varmaan halua ottaa enempää vastuuta Kivistön pohjoispuolisen alueen joukkoliikenteestä viikonloppuisin(kun Vantaan puolelta ei liikennöidä kuin Kivistöön, ei ollenkaan suoraan HKI keskustaan kuin Nurmijärven suunnan U-vuoroilla) Nurmijärven Kirkonkylän osalta 2 vuoroa suuntaansa päivässä kuulostaa melkein turhalta kosmetiikalta. Saa nähdä tuleeko liityntälinjoihin muutoksia esim. vuodenvaihteessa aikataulujen uudistuessa. Tilanteessa, jossa kunnan joukkoliikennebudjetti on ylittynyt jo alkuvuodelta 10 %/300 000 €, on ymmärrettävää lähteä liikkeelle ensin vähän pienemmällä palvelutasolla ja lisätä sitä tarpeen tullen.
10.8.15 alkaen tulee nähtävästi myös pari lisälinjaa Klaukkalasta Vihdintien kautta Helsinkiin sekä yksi vuoro lisää Palojoen suuntaan Hyrylään kautta aamuun ja iltaan. Tätä ohessa mainitussa lehtijutussa olevaa asiaa en tutkinut vielä tarkemmin, mikä muuttuu "Osa Hämeenlinnanväylää kulkevista Helsinki-vuoroista siirtyvät ajamaan Vihdintien kautta."