Sekä Pisara, jonne tunnelinporaajat voisivat siirtyä sen jälkeen kun metro Matinkylään on valmis.
t. Rainer
Valtaosa länsimetron tunneliporaajista on jo tainnut siirtyä takaisin lahden toiselle puolelle sillä varsinainen tunnelin louhinta on jo päättynyt. Loukon selitys työvoiman "karkaamisesta" oli suoranaista valehtelua, koska Kivenlahden jatke ei olisi ikinä ehtinyt alkaa suoraan Matinkylän jälkeen. Nyt valittu linja, eli metron päättäminen Matinkylään ei kuitenkaan mielestäni ole paras mahdollinen jos tämä merkitsee Kivenlahtelaisten täysimittaista siirtymistä liityntään. Metroa olisi syytä jatkaa yhden asemanvälin Finnooseen, tai sitten säilyttää suorat bussiyhteydet Helsinkiin.Tilanne on aika lailla sama kuin Itä-Helsingissä 80-luvulla. Metroa jatkettiin Itäkeskuksesta Kontulaan vasta 1986 ja Mellunmäkeen 1989. Eli useiden vuosien ajan kuljettiin busseilla Itäkeskukseen jossa vaihto metroon. Jos nyt asuisin Kivenlahden suunnalla, niin tuntuisi aika ikävältä kun suora maanpäällinen bussimatka vaihtuisi pakkoliityntään ja maanalaiseen tunnelimetroon. Toisaalta Haukilahti ja Westend on niin lähellä Helsingin keskustaa, ettei pakkoliitynnästä metroon tule mitään lisäarvoa matkustamiseen. Päinvastoin, matka-ajat pitenevät.