- Liittynyt
- 17 Joulukuu 2021
- Viestit
- 356
Tai antamalla sitä vapaa-aikaa.Tämä kuljettajapula voitaisiin ratkaista maksamalla kuljettajille nälkäpalkkaa paremmin. Mutta kaikesta pitää aina leikata paitsi ylimmän johdon palkkioista. Ei ole väliä kuinka pohjamudissa firma laahaa, kunhan johto saa bonuksensa.
Ihan järjetöntä, että yksi kuski näkyy linjalla aamusta iltaan. Tekevät 12-tuntisia päiviä. Palkaton tai palkallinen taukoilu mukana kolme tuntia.
Ei mitään vapaa-aikaa.
Ystäville, perheille ja lapsille saat sanoa heipat.
Jos edes perhettä viitsii perustaa.
Koiria et voi hankkia, kun et ole koskaan kotosalla.
Huonot asiakkaat, jotka vinoilevat, kun ei saanutkaan ilmaista matkaa Matti kukkarossa.
Ei kunnollisia mahdollisuuksia päästä vessaan, silloin kun hädässä tai syömään, silloin kun nälättää.
Liian tiukat ajoajat, et ehdi edes levätä päätepysäkillä kunnolla.
Jatkuva stressi, vaihtuvat työajat, ym.
Liikaistuminen ratissa, pitkät ajot 9 tuntia kahdessa pitkässä saa vihaamaan kaikkea mikä liittyy ajoneuvon ohjaamiseen.
Haastattelin erästä Paunun naiskuskia ennen eläkettä ja hän sanoi suoraan "Monet ovat viikkoja sairaslomalla kun eivät jaksa tätä työtä". 30+ vuotta talossa.
Lisäksi hän totesi suoraan, että tässä työssä voi myös terveys mennä: juurikin liikaistuminen, ei kunnollista vapaa-aikaa, jatkuva stressi yms., monet tupakoi päättäreillä.
Kuka sellaiseen työhön rehellisesti haluaa? Olen itsekin ollut teininä halukas bussikuskiksi Väinö Paunu Oy:lle, mutta kun haastattelin jo teininä Paunun kuskeja, niin mielenkiinto lopahti.
He kertoivat ihan uskomattomia tarinoita, eli jo silloin tehtiin järjettömiä päiviä. "Tulen illalla kotiin nukkumaan ja huomenna sama juttu", eikä tilanne ole muuttunut siitä miksikään.
TKL:n kuski sai kuulla ihan kunnolliset haukut, kun joku aineissa päivitteli koko bussille miten idiootti bussikuskinne on, ettei päästä häntä maksutta kyytiin.
Ei voi puuttua mihinkään häiriökäyttäytymiseen tai tulee "turpaan".
Siinä on se kuljettajapula, toki palkkauskin vaikuttaa.
Viimeksi muokattu: