Nyt kannattaa ottaa verenpainenapit jos on ja istua alas, kerron miltä aivan muulta, (liki 40 vuotta asiakaspalvelussa eri myynti- ja it-tukitehtävissä) alalta bussinkuljettajaksi tulleena n. 3 vuotta sitten, miltä tämä HSL:n kuskaustouhu näyttää minun silmissäni:
Väite 1. Suuri osa, ehkäpä jopa suurin! osa "kuskeista" ei välitä hittojakaan mistään muusta kuin että saa vuoron ajettua ja muusta viis
Väite 2. Osa eri firmojen kuskisuhareista ei niin ikään piittaa siitä, että pitää olla työnantajafirman ja HSL:n vaatima työasu päällä
Väite 3. Liian moni kuski ei piittaa tupakkalaista hittojakaan
Väite 4. Liian moni ei osaa puhua Suomea edes auttavasti
Väite 5. Termodynamiikka on vaikeaa. Mutta edes perusasiat fysiikasta usein auttamattoman surkeita
Väite 6. HSL- alueella on vakava kuljettajapula
Perustelut:
1: Käsittääkseni HSL kerää matkustajatietoja, kuinka moni nousee bussiin ja miltäkin pysäkiltä. Kertokaapa minulle te viisaammat, miten se HSL saa tietoa silloin, kun kuski on kuin kuollut lahna, ehkäpä ei edes viitsi vilkaista ovelle päin puhumattakaan, että kuittaisi matkustajan sisään astumisen myyntilaitteen vaihtonäppäimellä.
Paljonkohan ne matkustajamäärät busseissa ovat viturallaan tuon takia? Näyttäähän se ettei ketään tule kyytiin, kun korttilaisia on selkeä vähemmistö
Olipa kiusallisia hetkiä jokunen viikko sitten, kun kuski Linnanmäelle mennessä ei vaivautunut edes vilkaisemaan kenenkään matkustajaan päin, he sitten siinä oven suussa hämillään että mitäs nyt kun näyttivät kännyköitään...
Valtaosa kuskeista ei tajua tai_välitä_hittojakaan, että ne ovesta sisään tulijat oikeasti ovat niitä työnantajia, ei se firma, joka rahapalkan maksaa kahden viikon välein!
2: On sitä nähty kaikenlaista asua, on omaa farkkua jalassa ja paras oli beige kalastajanliivi yhellä vanhalla Helbin suharilla
3. Jos on nikotiiniriippuvuus, niin miksi pitää avata ovet ja mennä sitten käryttelemään siihen oven lähelle, tai jos sadekeli sattuu päälle, niin ihan siellä etusillalla seisoen... Kuvottavaa!
4. Olen ollut matkustajana paikallisliikenteen bussissa, jonka moottori kuumeni ja hajosi Kivenlahdessa, kuski ei osannut edes sen verran Suomea että olisi käskenyt evakuoimaan auton, onneksi moottori vain kärysi eikä syttynyt ihan tuleen
5: Helteellä ehkä ajossa jo kylmennyt auto lämmitetään uudelleen avaamalla kaikki ovet sivujen välillä. Ehkäpä nämä nerot myös kotona jättävät jääkaapin oven raolleen, otettuaan sieltä maitoa tms.?
6. Kuljettajapulan vuoksi vääränlainen ja jopa epäpätevä kuskiaines saa jatkaa päivästä toiseen kun ei voida irtisanoa vaikka syytä olisi
jne...
Väite 1. Suuri osa, ehkäpä jopa suurin! osa "kuskeista" ei välitä hittojakaan mistään muusta kuin että saa vuoron ajettua ja muusta viis
Väite 2. Osa eri firmojen kuskisuhareista ei niin ikään piittaa siitä, että pitää olla työnantajafirman ja HSL:n vaatima työasu päällä
Väite 3. Liian moni kuski ei piittaa tupakkalaista hittojakaan
Väite 4. Liian moni ei osaa puhua Suomea edes auttavasti
Väite 5. Termodynamiikka on vaikeaa. Mutta edes perusasiat fysiikasta usein auttamattoman surkeita
Väite 6. HSL- alueella on vakava kuljettajapula
Perustelut:
1: Käsittääkseni HSL kerää matkustajatietoja, kuinka moni nousee bussiin ja miltäkin pysäkiltä. Kertokaapa minulle te viisaammat, miten se HSL saa tietoa silloin, kun kuski on kuin kuollut lahna, ehkäpä ei edes viitsi vilkaista ovelle päin puhumattakaan, että kuittaisi matkustajan sisään astumisen myyntilaitteen vaihtonäppäimellä.
Paljonkohan ne matkustajamäärät busseissa ovat viturallaan tuon takia? Näyttäähän se ettei ketään tule kyytiin, kun korttilaisia on selkeä vähemmistö
Olipa kiusallisia hetkiä jokunen viikko sitten, kun kuski Linnanmäelle mennessä ei vaivautunut edes vilkaisemaan kenenkään matkustajaan päin, he sitten siinä oven suussa hämillään että mitäs nyt kun näyttivät kännyköitään...
Valtaosa kuskeista ei tajua tai_välitä_hittojakaan, että ne ovesta sisään tulijat oikeasti ovat niitä työnantajia, ei se firma, joka rahapalkan maksaa kahden viikon välein!
2: On sitä nähty kaikenlaista asua, on omaa farkkua jalassa ja paras oli beige kalastajanliivi yhellä vanhalla Helbin suharilla
3. Jos on nikotiiniriippuvuus, niin miksi pitää avata ovet ja mennä sitten käryttelemään siihen oven lähelle, tai jos sadekeli sattuu päälle, niin ihan siellä etusillalla seisoen... Kuvottavaa!
4. Olen ollut matkustajana paikallisliikenteen bussissa, jonka moottori kuumeni ja hajosi Kivenlahdessa, kuski ei osannut edes sen verran Suomea että olisi käskenyt evakuoimaan auton, onneksi moottori vain kärysi eikä syttynyt ihan tuleen
5: Helteellä ehkä ajossa jo kylmennyt auto lämmitetään uudelleen avaamalla kaikki ovet sivujen välillä. Ehkäpä nämä nerot myös kotona jättävät jääkaapin oven raolleen, otettuaan sieltä maitoa tms.?
6. Kuljettajapulan vuoksi vääränlainen ja jopa epäpätevä kuskiaines saa jatkaa päivästä toiseen kun ei voida irtisanoa vaikka syytä olisi
jne...
Viimeksi muokattu: