Datassa ei näkynyt mitään äkkijarrutusta. Voi olla että on itse kaatunut ja haluaa yrittää saada vakuutuskorvauksia bussifirmalta
Kyllä hyvin pienestäkin vauhdista tapahtuva nopea vauhdin lasku voi aiheuttaa vahinkoa matkustamossa, eikä kyseessä tarvitse olla mikään "lukkojarrutus" kuudenkympin vauhdista.
Melkein tasan 14 vuotta sitten, kun vielä toimin linja-autonkuljettajana, ajoin linjaa 14 tai 18, ja olin lähdössä liikkeelle Tukholmankadun nyttemmin käytöstä poistetulta sairaanhoito-oppilaitoksen edessä olleelta pysäkiltä, joka siis oli oikeanpuoleisella kaistalla. Vilkku vasemmalle ja rauhallisesti kaasua. Takaa tullut Westendin Linjan Renault Agora linjalla 212 ohitti kuljettamani bussin vasemman kaistan kautta aggressiivisesti koukkaamalla "täyttä vauhtia" ja viisti takaisin oikealle kaistalle niin, että jouduin saman tien jarruttamaan melkein pysähdyksiin, ja silti pienen osuman seurauksena kuljettamastani bussista irtosi kuljettajna puoleinen peili ja relluun tuli jotain vaurioita takakulmaan, olisiko sivulasi särkynyt, en enää tarkalleen muista.
Vaikka vauhtia itselläni oli max. 15 km/h, äkkijarrutuksesta johtuen seisomassa ollut vanhempi rouva kaatui ja löi päänsä johonkin niin, että sai runsaasti vuotavan haavan otsaansa. No, onneksi meikku oli kulman takana ja hätäkeskus pyysi ajamaan silloiselle 14B:n ja 58B:n päättärille, josta hoitajat hakivat matkustajan pois.
Westendin Linjan kuljettaja sai sakot, rouva ilmeisesti korvauksia Wessulta ja minä puhuttelun esimieheltä "liian äkillisestä jarrutuksesta". Olisi sitten vissiin pitänyt hänen mielestään pitänyt tintata kunnolla Westendin linjan kylkeen.
Eli kyllä näitä sattuu. Olen minäkin venäyttänyt käteni, kun junan käytävällä seisoessani ja ulospääsyä odottaessani K-juna pysähtyi, lähti uudelleen liikkeelle ja ajoi alle kävelyvauhtia päin puskinta rautatieasemalla vuonna 2002. Oli hiljaisesta vauhdista huolimatta melkoinen rysäys.