Riistavuori on tärkeä viheralue Etelä-Haagan asukkaille ja muillekin.
Täyteen rakennetun kaupungin rakentaminen on tärkeä asia!!! Minulle ja muillekin.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Riistavuori on tärkeä viheralue Etelä-Haagan asukkaille ja muillekin.
27 tätä kuuta kaupunkisuunnittelulautakunnan jäsen Noora Laak on esittelemässä Länsi-Helsingin tulevaisuutta. tulen hänelle esittämään aikalisää tämän raitiotien kanssa.
Eiköhän tuossa ole avainasemassa linjaston ja raitioverkon suunnittelu yhdessä. Tässä Länsi-Helsingin hankkeessahan luodaan Mannerheimintien kanssa rinnakkainen raideyhteys jakamaan liikennekuormaa. Kaivokadulle/Kaisaniemenkadulle/Pitkällesillalle kyllä varmaan pitäisi jotain tehdä, jos liikennettä siellä halutaan lisätä. Mahtaako Hakaniemensillalle pystyä rakentamaan kiskot, jos Pitkällesillalle tarvittaisiin jossain vaiheessa rinnakkainen raideyhteys?Viime päivien kaaos keskustan ratikkaliikenteessä, kun tällä hitaalla ja epäkäytännöllisellä tavalla yritetään korvata metroa, ja kaiken lisäksi puolet kalustosta hyytyy Kaisaniemen huudeille osoittaa, että kaiken Helsingin raitioliikenteen lisärakentamiselle on nyt syytä viheltää aikalisä. Jos jo kesäaikana, jolloin käyttäjämäärät ovat normaaleja alhaisemmat, aiheuttavat ongelmia, kuinka käy "normaalitilanteen" vallitessa? Entä voiko joku todella perustella ahtaiden Articien olevan missään suhteessa parempia liikennevälineitä kuin bussit, metrot tai paikallisjunat?
Myönnän vihaisen näkemykseni olevan kärjistys, mutta nyt olisi vielä hetki pohtia, onko sittenkään viisasta rakentaa metriäkään lisää etanaratikkaverkkoa, joka ei pikaratikaksi muutu, vaikka mitä terminologiaa viljeltäisiin.
Toisaaltahan linjan 1 reittiä muutettiin alkukesästä, jotta liikenne sujuisi Kaivokadulla paremmin.Itse ajattelisin, että on tärkeämpää ja halvempaa mahdollistaa vaunun kääntäminen Hakaniemessä kuin rakentaa toista rinnakkaista ratayhteyttä. Hakaniemen sillan suunnalle on vaikea perustella tarvetta uudelle linjalle. Ainoa idea joka tulee mieleeni juuri nyt on mahdollinen Hanasaaren-Suvilahden linja, mutta siltä olisi hyvä kuitenkin tarjota vaihtoyhteys Hakaniemessä. Lisäksi reitillä kuitenkin kulkee jo yksi rinnakkainen (tai päällekkäinen) raideyhteys metron muodossa. Sörnäisistä tai Urheilutalolta on myös olemassa kohtuullisen nopea reitti keskustaan Oopperan kautta. Jos tuota vertaa nelosen tulevaan poikkeusreittiin Alppilan kautta, on selvää kumpii kantakaupungin puoli tarvitsee rinnakkaista reittiä enemmän.
Kuten sanoit, eiköhän tuo johdu juuri Kaivokadun kapasiteetista, ja siitä että joku on aikoinaan päättänyt, että sopiva etäisyys liikennevalojen välissä on 60m. Kyllähän linja 1 edelleen kulkee Pitkälläsillalla.Toisaaltahan linjan 1 reittiä muutettiin alkukesästä, jotta liikenne sujuisi Kaivokadulla paremmin.
Tuota päätöstä ei kyllä ole varmasti tehnyt yksikään liikennevaloja suunnitteleva taho. 60 metrin etäisyydelle ei saada mitään järkevää liikennevalokiertoa, ilman törkeää punaisen valon heittoa päin naamaa toiseen suuntaan.että sopiva etäisyys liikennevalojen välissä on 60m.
Sulla on vielä kärkkäämpi kieli kuin mulla En mä nyt jättäisi tekemättä raitiotietä Mellunmäestä lentoasemalle sen takia, että jonkun mielestä on fiksua tehdä Kaivokadulla kiskotöitä metrokatkon aikana.Myönnän vihaisen näkemykseni olevan kärjistys...
Tulkitsen Ettäjaan kommentin sarkasmiksi. Kaivokatu ja korttelivälit on tietysti rakennettu aikana, jolloin liikennevaloista ei ollut tietoakaan, eikä kyllä ruuhkistakaan. Mun mielestä Helsingin (ja kyllä aika monen muunkin suomalaiskaupungin) ongelma on liika mieltymys liikennevaloihin. Kun valot joskus ovat vähän pitempään pois käytöstä, niin liikenne sujuu paljon jouhevammin. Ei vain raitioliikenne vaan ihan kaikki liikenne.Tuota päätöstä ei kyllä ole varmasti tehnyt yksikään liikennevaloja suunnitteleva taho. 60 metrin etäisyydelle ei saada mitään järkevää liikennevalokiertoa, ilman törkeää punaisen valon heittoa päin naamaa toiseen suuntaan.
Eiköhän tuo ole vain korttelien rakentamista liikenteestä piittaamatta ja lopulta ollaan todettu, että liikenne on liian vaarallista ilman liikennevaloja ja jouduttu laittamaan liikennevalot.
Olin ratikassa 105:n takana (408) ja kuski sanoo, että ongelma oli "600V sulake". Virroitin myös putosi.En tiedä, mistä johtui se vaunun hajoaminen Kaisaniemessä torstaina, mutta voidaan tietysti kysyä, että jos korjaamolla olisi pienempi vaihtuvuus henkilöstössä ja vähemmän henkilöstöpulaa muutenkin, niin olisiko se vaunu hajonnut sinne linjalle ollenkaan.